SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
TS 219 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 219
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste sağlık kavramı, sağlık sistemi, sağlık sisteminin örgütlenmesi, tasarımı ve Türkiye'deki sağlık örgütlenmesi, sağlık kurumlarının yönetimi, geçmişten bugüne sağlık sistemlerinin gelişimi, sağlık ekonomisi, insan kaynakları ve performans yönetimi gibi konuların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Sağlık kavramı, belirleyicileri, sağlık hizmetleri, hastane yapısı ve organizasyonu, stratejik plan, insan kaynakları ve performans yönetimi, kalite yönetimi. Türkiye ve Dünya’da sağlık örğütlenmesini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, Dersin Tanıtımı Sağlık Kavramı, Sağlık Hizmetleri | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 1. ve 2. Bölüm Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 1. Bölüm |
2 | Sağlığın Belirleyicileri | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 2. ve 3. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 2. Bölüm |
3 | Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri ve Organizasyonu | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. ve 4. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 3. Bölüm |
4 | Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri ve Organizasyonu | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 4. ve 5. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 4. Bölüm |
5 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi (1920- 1980 Gelişmeleri) | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 5. ve 6. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 5. Bölüm |
6 | Türkiye’de Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi (1980-2010 Gelişmeleri) | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 7. ve 8. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 6. Bölüm |
7 | Türkiyenin Sağlık Sisteminin Güncel Durumu (Sağlıkta Dönüşüm, Şehir Hastaneleri ve güncel Sağlık Yasaları) | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 8. ve 9. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 7. Bölüm |
8 | Ara sınav | - |
9 | Türkiyenin Sağlık Sisteminin Güncel Durumu (Sağlıkta Dönüşüm, Şehir Hastaneleri ve güncel Sağlık Yasaları) | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 9. ve 10. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 8. Bölüm |
10 | Sağlıkta İnsan Kaynakları Yönetimi | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 11. ve 12. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi II- AÖF 2017 2. Bölüm |
11 | Sağlık Kuruluşunun Kuruluş Aşamaları | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 13. ve 14. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi II- AÖF 2017 3. Bölüm |
12 | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 14. ve 15. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi II- AÖF 2017 5. Bölüm |
13 | Sağlık Hizmetleri Finansmanı | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 16. ve 17. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi II- AÖF 2017 6. Bölüm |
14 | Sağlık Ekonomisi | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 29. Bölüm, Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi II- AÖF 2017 8. Bölüm |
15 | Öğrenci Sunumları | - |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Kavuncubası, S ve Yıldırım, S. 2022. Hastane ve Saglık Kurumları Yönetimi. Siyasal Yayınları Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Kurumları Yönetiminde Temel Konular, İsmail Ağırbaş Siyasal Kitabevi - Akademik Kitaplar, 2020 ISBN: 9786057877123 AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi I- AÖF 2017 ISBN: E-ISBN 978-975-06-2801-6 AÖF Sağlık Kurumları Yönetimi II- AÖF 2017978-975-06-3179-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Prof. Dr.Budak,Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı 2. Yrd. Doç. Dr. Ünsalan, E. Öğr. Gör. Şimşeker, B.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi (Meslek Yüksekokulları İçin), Ankara, 5. Baskı 3. Akal.Z.(1998).İşletmelerde Performans Ölçüm ve denetimi, Ankara,3. Baskı 4. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel Müdürlüğü Hastane Yönetim Eğitimi Referans Notları 5. T.C. Sağlık Bakanlığı Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı Ders Notları 6. Tıp ve Sağlık Mevzuatı |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
5
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
134
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.