SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
TS 218 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Müşteri İlişkileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 218
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin , müşteri İlişkileri yönetimi kavramı, müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi, müşterilere yönelik pazarlama, müşteriyi tatmin etme ve sadık müşteri oluşturma, kurumsal itibar, kurumsal imaj kavramlarının önemi, pazarlama ve satışta TKY, müşteri ilişkilerinde teknolojinin önemi, müşteri ilişkilerinin ölçümlenmesi gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle müşteri yönetimi kavramı, müşteri çeşitleri, müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi konuları anlatılacaktır. Müşterilere yönelik pazarlama, müşteriyi tatmin etme ve sadık müşteri oluşturma, kurumsal itibar, kurumsal imaj kavramlarının önemi, pazarlama ve satışta TKY, müşteri ilişkilerinde teknolojinin önemi, müşteri ilişkilerinin ölçümlenmesi gibi konular hakkında temel bilgiler verilecektir.\nDers programında detaylı belirtildiği gibi anlatılan teorik bilgiler, sunum ödevi ile desteklenecektir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Müşteri İlişkileri Yönetimi’ne Giriş Müşteri ilişkileri Kavramının Tanımı ve Kapsamı Müşteri Çeşitleri | |
2 | Müşteri İlişkilerinin Amaçları ve Pazarlama Faaliyetlerine Katkısı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Müşteri İlişkilerinin Evreleri-Aşamaları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Müşteri Tatmini Küçük sınav | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Müşteri Sadakati Sınıf İçi Uygulama: Öğrenci Sunum Konularının ve Sunum Gruplarının Oluşturulması | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Müşteri Beklentilerinin Belirlenmesi Sınıf İçi Uygulama: Sunum Akışının Planlanması | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Müşteri İlişkilerinde Gizli Talep ve Önemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Arasınav | |
9 | Müşteri İlişkileri Yönetimi Sürecinde İletişim | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Kurumsal İtibar, Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İmaj Sınıf İçi Uygulama: Sunum Çalışmalarının İzlenmesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Müşterilere Yönelik Pazarlama ve İlişkisel Pazarlama İlişkisel Pazarlamanın Hedefleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Pazarlama ve Satışta Toplam Kalite Yönetimi Sınıf İçi Uygulama: Sunum Çalışmasının Son Değerlendirmesi- İlk Üç Sunumun Belirlenmesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Teknoloji | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Müşteri İlişkileri Yönetimi’nde Başarı Prensipleri Sınıf İçi Uygulama: İlk Üç Sunum ve Çalışmaların Ödüllendirilmesi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Anadolu Üniversitesi yayınları MPM Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
4
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
80
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.