
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
TS 215 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme Yönetimi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 215
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, işletme yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, yönetim ve örgüt teorileri, yönetim fonksiyonları, Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle işletme yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımlar, işletme yönetimi, örgüt teorileri ve yönetim fonksiyonları hakkında bilgi verilecektir. Modernizm – Postmodernizm – Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları konuları anlatılacak; TKY, dış kaynaklardan faydalanma, öz yetenek, değişim mühendisliği, işletmeler arası karşılaştırma konuları ile ilgili ayrıntılı bilgi verilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı ve Yönetim Kavramı | |
2 | Yönetim Tarihi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Yönetim ve Yönetim Fonksiyonları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Türk Kültüründe Yönetim ve Motivasyon | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Tutum Kavramı ve Davranış | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Bireysel Farkındalık ve Duygusal Zeka | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Etkili ve Etkin İletişim Yöntemleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Liderlik | |
9 | Arasınav | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Liderlik Uygulaması | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Öğrenci Sunumları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yrd. Doç. Dr. Ünsalan, E. Öğr. Gör. Şimşeker, B.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi (Meslek Yüksekokulları İçin), Ankara, 5. Baskı Anadolu Üniversitesi Yayınları MPM Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
70 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
30 |
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
0
|
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

AZ GÖRME VE YARDIMCI GEREÇLER
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik programının düzenlediği “Az Görme ve Yardımcı Gereçler” temalı seminer 10 Haziran Çarşamba günü uzaktan erişim yöntemiyle düzenlendi.