![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
TS 109 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel Fizik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 109
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin mesleki uygulamalarında kullanabilecekleri temel fizik bilgilerinin aktarılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Vektör ve Skaler Kavramı, Kuvvet, Hareket Denklemleri, Momentum, Enerji Çeşitleri, Dalga Hareketi, Elektrik ve Manyetizma konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fiziksel Büyüklükler, Ölçme ve Vektörler | Fen ve Mühendisler için FİZİK Schaum's s. 13-19 |
2 | Kuvvet | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 17-25 |
3 | Kuvvet | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 17-25 |
4 | Hareket Kanunları | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 35-42 |
5 | Moment ve Kütle Merkezi | Fen ve Mühendisler için FİZİK Schaum's s. 104-139 |
6 | Arasınav | |
7 | İş, güç, enerji | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 43-48 |
8 | İş, güç, enerji | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 43-48 |
9 | Enerjinin korunumu | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 26-32 |
10 | Dalga Hareketi | Fen ve Mühendisler için FİZİK Schaum's s. 150-159 |
11 | Arasınav | |
12 | Elektrik ve Manyetizma | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 79-95 |
13 | Elektrik ve Manyetizma | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 79-95 |
14 | Elektrik ve Manyetizma | Tıbbi Fizik, Pelikan Yayınevi, Prof.Dr. Ferit Pehlivan, 2016, syf. 79-95 |
15 | Genel değerlendirme | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Fen ve Mühendisler için FİZİK Schaum's, Michael E. BROWNE, McGraw-Hill, Nobel Akademik Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Temel Fizik, Karl F. Kuhn, Nobel Yayıncılık, 2016 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
15
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
26
|
26
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![OPTICWORLD İZMİR OPTICWORLD İZMİR](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9066_1_th.jpeg)
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
![CAM FABRİKASI GEZİSİ CAM FABRİKASI GEZİSİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8931_1_th.jpeg)
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
![SEKTÖR TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8690_1_th.jpeg)
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
![1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ 1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8208_1_th.jpeg)
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
![HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8209_1_th.jpeg)
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
![Çocuklarda gözlük seçimine dikkat Çocuklarda gözlük seçimine dikkat](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7740_1_th.jpeg)
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.