![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
OPT 210 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Optisyenlikte Mesleki İngilizce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
OPT 210
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; temel İngilizce bilgisine ek olarak mesleği ile ilgili İngilizce terimler hakkında bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Konuların tanımlanması, Programın Tanımlanması, Optisyenin Görev ve Sorumlulukları, Genel Anatomi, Anatomik Sistemler, Göz Anatomisi, Makine ve Cihazlar, Optisyenlikte Kısa Konuşma Örnekleri, İlk Yardım |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mesleki İngilizceye Giriş | |
2 | Kendimi Nasıl Tanıtırım | Mesleki Yabancı Dil, Güven ÖZAL,pp:271 |
3 | Mağazada Gerçekleşen Basit Konuşmalar | Mesleki Yabancı Dil, Güven ÖZAL,pp:259-264 |
4 | Göz Anatomisi | Ophthalmic Assistant, The, Eleventh Edition, Anatomy of the eye, Stein, Harold A., MD, MSc(Ophth) |
5 | Göz Fizyolojisi | Ophthalmic Assistant, The, Eleventh Edition, Physiology of the eye, Stein, Harold A., MD, MSc(Ophth) |
6 | Optisyenlikte Kullanılan Makine ve Cihazlar | Temel optisyenlik : optisyenlik için on temel adım/ editörler Erdoğan Özdemir, Onur Yarar. |
7 | Çerçeveler, Lensler ve Kontakt Lensler | Kontakt lensler/ Eşe Akpınar. pp:22 |
8 | Reçete Okumak | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
9 | Optikte Gerçekleşen Basit Konuşmalar | Öğretim elemanının vereceği ders notları |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Genel Terimler ve ilk yardımla ilgili konuşmalar | First Aid: Aches and Pains, BarCharts Publishing, Inc., 2012. pp:1-6 |
11 | Optisyenin Görev ve Sorumlulukları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Öğrenci Sunumları | - |
13 | Öğrenci Sunumları | - |
14 | Öğrenci Sunumları | - |
15 | Genel Tekrar | - |
16 | Final |
Ders Kitabı | Mesleki Yabancı Dil, Güven ÖZAL, ISBN: 978-975-02-5890-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
77
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![OPTICWORLD İZMİR OPTICWORLD İZMİR](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9066_1_th.jpeg)
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
![CAM FABRİKASI GEZİSİ CAM FABRİKASI GEZİSİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8931_1_th.jpeg)
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
![SEKTÖR TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8690_1_th.jpeg)
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
![1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ 1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8208_1_th.jpeg)
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
![HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8209_1_th.jpeg)
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
![Çocuklarda gözlük seçimine dikkat Çocuklarda gözlük seçimine dikkat](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7740_1_th.jpeg)
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.