SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
OPT 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Pazarlama İlkeleri ve Satış
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
OPT 205
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere pazarlama ve pazarlamanın bir alt bileşeni olan satış alanlarında temel teorik ve pratik bilgi, beceri ve anlayış kazandırmak ve öğrencilerin profesyonel hayatlarında başarılı pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilmelerine zemin hazırlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle pazarlama ilkeleri, kavramları ve pazarlama süreci kapsamlı bir şekilde incelenecektir. Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve farklılaştırma adımlarından oluşan pazarlama stratejisi ve pazarlama karmasının ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım elemanları detaylıca işlenecek ve gerçek dünya örnekleri ile ilişkilendirilecektir. Son olarak, tüketici satın alma kararını etkileyen tüketici özellikleri, tüketici satın alma karar süreci ve temel satın alma süreci adımları işlenerek, öğrencinin profesyonel hayatta farklı senaryolara uygun stratejiler geliştirebilme pratiği edinmeleri sağlanacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, ders akışı hakkında bilgilendirme ve işletme kavramına genel bakış | |
2 | Pazarlama tanımı; pazarlama süreci: Müşteri değeri yaratma ve elde etme; pazarı ve müşteri ihtiyaçlarını anlamak | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı |
3 | Müşteri değeri odaklı pazarlama stratejisi tasarlamak: Pazarlama yönetimi; pazarlama yönetimi yaklaşımları | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö., Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta, 4. baskı |
4 | Müşteri değeri odaklı pazarlama stratejisi tasarlamak: Bütünleşik bir pazarlama planı ve program hazırlamak; müşteri değeri yaratmak | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan |
5 | Pazarlama stratejisi ve pazarlama karması: Bölümlendirme, hedefleme, farklılaştırma ve konumlandırma | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. (7. Bölüm) Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan |
6 | Bütünleşik pazarlama karması geliştirilmesi: ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı |
7 | Müşteriyle etkileşim ve müşteri değeri iletişimi: Tutundurma karması; reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları, kişisel satış, doğrudan veya dijital pazarlama | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı (14. Bölüm) |
8 | Arasınav | |
9 | Müşteri değeri kavramı; Ürün: Mal ve hizmet farkları; ürün hattı kararları; ürün karması kararları | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı (8. Bölüm) Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö., Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta, 4. baskı |
10 | Tüketici pazarları ve satın alma davranışları: Tüketici satın alma kararını etkileyen tüketici özellikleri | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan |
11 | Tüketici pazarları ve satın alma davranışları: Tüketici satın alma kararını etkileyen tüketici özellikleri | Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı |
12 | Tüketicinin satın almada karar verme süreci | Öğretim görevlisinin notları |
13 | Temel satış süreci adımları | Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan. Koç, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri -Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin, 8. Baskı |
14 | Persona ve Müşteri Yolculuğu Haritası | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Dönem Tekrarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
1
|
10
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
28
|
28
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.