Bizi takip edin
|
EN

OPT 205 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama İlkeleri ve Satış
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
OPT 205
Güz
2
0
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere pazarlama ve pazarlamanın bir alt bileşeni olan satış alanlarında temel teorik ve pratik bilgi, beceri ve anlayış kazandırmak ve öğrencilerin profesyonel hayatlarında başarılı pazarlama ve satış stratejileri geliştirebilmelerine zemin hazırlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama ve Satış kavramlarını tanımlayabilecek
  • Satışın pazarlamadaki yerini ve önemini açıklayabilecek
  • Satışın ilke ve teorilerini tanımlayabilecek
  • Müşteri isteklerinin neler olabileceğini sosyolojik ve psikolojik teorik bilgi sayesinde değerlendirebilecek
  • Satış ilke ve teorilerini uygulamaya geçirebilecektir
Ders Tanımı Ders kapsamında öncelikle pazarlama ilkeleri, kavramları ve pazarlama süreci kapsamlı bir şekilde incelenecektir. Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma ve farklılaştırma adımlarından oluşan pazarlama stratejisi ve pazarlama karmasının ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım elemanları detaylıca işlenecek ve gerçek dünya örnekleri ile ilişkilendirilecektir. Son olarak, tüketici satın alma kararını etkileyen tüketici özellikleri, tüketici satın alma karar süreci ve temel satın alma süreci adımları işlenerek, öğrencinin profesyonel hayatta farklı senaryolara uygun stratejiler geliştirebilme pratiği edinmeleri sağlanacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders akışı hakkında bilgilendirme ve işletme kavramına genel bakış
2 Pazarlama tanımı; pazarlama süreci: Müşteri değeri yaratma ve elde etme; pazarı ve müşteri ihtiyaçlarını anlamak Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı
3 Müşteri değeri odaklı pazarlama stratejisi tasarlamak: Pazarlama yönetimi; pazarlama yönetimi yaklaşımları Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö., Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta, 4. baskı
4 Müşteri değeri odaklı pazarlama stratejisi tasarlamak: Bütünleşik bir pazarlama planı ve program hazırlamak; müşteri değeri yaratmak Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan
5 Pazarlama stratejisi ve pazarlama karması: Bölümlendirme, hedefleme, farklılaştırma ve konumlandırma Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. (7. Bölüm) Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan
6 Bütünleşik pazarlama karması geliştirilmesi: ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı
7 Müşteriyle etkileşim ve müşteri değeri iletişimi: Tutundurma karması; reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları, kişisel satış, doğrudan veya dijital pazarlama Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı (14. Bölüm)
8 Arasınav
9 Müşteri değeri kavramı; Ürün: Mal ve hizmet farkları; ürün hattı kararları; ürün karması kararları Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı (8. Bölüm) Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö., Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta, 4. baskı
10 Tüketici pazarları ve satın alma davranışları: Tüketici satın alma kararını etkileyen tüketici özellikleri Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı. Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan
11 Tüketici pazarları ve satın alma davranışları: Tüketici satın alma kararını etkileyen tüketici özellikleri Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17. baskı
12 Tüketicinin satın almada karar verme süreci Öğretim görevlisinin notları
13 Temel satış süreci adımları Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan. Koç, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri -Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin, 8. Baskı
14 Persona ve Müşteri Yolculuğu Haritası Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
15 Dönem Tekrarı Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
16 Final

 

Ders Kitabı
  • Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson,  17th ed. ISBN: 978-129-237-433-8
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş., Torlak, Ö., Pazarlama İlkeleri Yönetimi, Beta, 4. Baskı, ISBN: 978-605-242-642-5
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Grewal, D., Levy, M., Pazarlama, Nobel, 5. Basımdan Çeviri, Çeviri Editörleri: F. Müge Arslan, Taşkın Dirsehan, ISBN: 978-625-427-804-4
  • Koç, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri -Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin, 8. Baskı
  • Reichheld, F., Markey, R., The Ultimate Question 2.0, Harvard Business Review Press, Expanded Ed., ISBN: 978-1422173350

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
28
28
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir

13

Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.