Bizi takip edin
|
EN

OPT 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Optisyenlik II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
OPT 203
Güz
2
10
7
8

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere optisyenlik mesleğine ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gözlük çerçevesinin kişiye özgü ayarlamalarını açıklayabilecek
  • Gözlük çerçevesi değişkenlerini tanımlayabilecek
  • Farklı türde gözlük çerçevesi seçimi konusunda önemli noktaları açıklayabilecek
  • Kişiye uygun çerçeve seçimini açıklayabilecek
  • Reçeteye uygun mercek ve çerçeve seçimini tanımlayabilecek
  • Merceklerin optik ve mekanik özelliklerini açıklayabilecek
Ders Tanımı Bu ders; Verteks mesafesi, çerçeve eğim açısı, çerçeve çeşitleri, çerçeve seçimi, progresif lenslerin kapalı çerçeveye montajı, nilör çerçeveye lens montajı, faset çerçeve kalıpları ve montajı konularını kapsar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mercek indisleri
2 Mercek kaplama türleri Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 52
3 Mercek kaplama türleri Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 45
4 Reçeteye uygun mercek önerileri Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 58
5 Reçeteye uygun mercek önerileri Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
6 Gözlük çerçevelerinin kimyasal yapıları Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 67
7 Arasınav
8 Gözlük çerçevelerinde ölçülebilir değişkenler Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 70
9 Yüz şekline göre gözlük çerçevesi seçimi Optisyenin Eğitim El Kitabı, s.136
10 Reçeteye uygun gözlük çerçevesi seçimi Optisyenin Eğitim El Kitabı, s. 134
11 Reçeteye uygun gözlük çerçevesi seçimi Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
12 Tepeler arası mesafe ve çerçeve açıları Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 73
13 Çocuk Gözlükleri Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, s. 86
14 Güneş gözlüğü çerçeve seçimi ve tavsiyeler Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
15 Genel Tekrar Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
16 Final

 

Ders Kitabı Temel Optisyenlik - Optisyenlik İçin On Temel Adım, Dr. Erdoğan Özdemir, Dr. Onur Yarar, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016
Önerilen Okumalar/Materyaller Optisyenin Eğitim El Kitabı, David S. McCleary, Çeviren: Tuba Özdemir, Nobel Tıp Yayınevi, 2014

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
40
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
10
160
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
25
25
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir

X
13

Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.