![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
OPT 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görme Optiği II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
OPT 201
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin görme yolları, göz hareketleri, görme alanları, az görme ve ametropilerin düzeltilmesi kavramlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Ametropi, Siklopleji, Skiyaskopi, Anizometropi, Görsel Rehabilitasyon, Ametropilerin Gözlük, Kontak Lens ve Cerrahi Müdahale ile Düzeltilmesi konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görme Yolları | |
2 | Göz Hareketleri | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 15 - 25 |
3 | Göz Uyumu | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 27 - 38 |
4 | Görme Alanları | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 40 - 47 |
5 | Az Görme | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 49 - 69 |
6 | Anizometropi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 70 - 75 |
7 | Görsel Rehabilitasyon | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 75 - 84 |
8 | Arasınav | |
9 | Objektif Muayene Yöntemler | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 85 - 92 |
10 | Subjektif Muayene Yöntemler | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 93 - 108 |
11 | Ametropilerin Gözlükle Düzeltilmesi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 93 - 108 |
12 | Ametropilerin Kontak Lens ile Düzeltilmesi | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, s. 93 - 108 |
13 | Ametropilerin Cerrahi Müdahale ile Düzeltilmesi | |
14 | Ametropilerin Cerrahi Müdahale ile Düzeltilmesi | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Optisyenler İçin Görme Optiği ve Görme Kusurlarının Düzeltilmesi, Yrd. Doç. Dr. Nesimi Cihan ÜNLÜÇERÇİ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Davey M. Wooton. Optical training: skills and procedures, Butterworth-Heinemann, 2003 Aydın P. Çeviri Editörü. Amerikan Göz Akademisi Temel ve Klinik Bilimler Kursu, Cilt 3, Klinik Optik, Güneş Tıp Kitabevi, Ankara 2008. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
17
|
17
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![OPTICWORLD İZMİR OPTICWORLD İZMİR](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9066_1_th.jpeg)
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
![CAM FABRİKASI GEZİSİ CAM FABRİKASI GEZİSİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8931_1_th.jpeg)
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
![SEKTÖR TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8690_1_th.jpeg)
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
![1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ 1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8208_1_th.jpeg)
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
![HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8209_1_th.jpeg)
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
![Çocuklarda gözlük seçimine dikkat Çocuklarda gözlük seçimine dikkat](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7740_1_th.jpeg)
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.