
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
OPT 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Optisyenlik I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
OPT 106
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Optisyenliğin temel uygulamalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Optisyenlik alanında sıklıkla kullanılan merceklerin özelliklerine göre sınıflandırılması, ölçülmesi, reçeteye ve kullanıcının ihtiyaçlarına göre önerilmesi ile gözlük çerçevesine uygun kesiminin yapılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teorik (T): Diyoptri Tanımı, Uygulama (U): Merceklerin Tanıtılması ve Sferometre ile Diyoptri Ölçümü | |
2 | T: Merceklerin Diyoptrilerinin Hesaplanması, U: Manuel Fokometre ile Sferik Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | T: Merceklerin Diyoptrilerinin Hesaplanması, U: Manuel Fokometre ile Sferosilindirik Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | T: Transpoze, U: Manuel Fokometre ile Progresif Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | T: Montaj Ölçüleri, U: Manuel Fokometre ile Progresif Merceklerin Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | T: Merceklerin Prizmatik Etkileri, U: Otomatik Fokometre Kullanımı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | T: Merceklerin Prizmatik Etkileri, U: Pupilla Mesafesi Ölçümü | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | T: Prizma mercekler ve Fresnel Prizmalar, U: El taşı ile kesme işlemi | |
9 | T: Bifokal Mercekler, U: Eş taşı ile organik mercek kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | T: Progresif Mercekler, U: El taşı ile organik mercek kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | T: Progresif Mercekler, U: El taşı ile organik mercek kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | T: Lentiküler Mercekler, U: El taşı ile mineral cam kesimi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | T: Reçeteye uygun mercek seçimi, U: Otomatik cam kesme makinası ile kesim işlemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | T: Merceklerin Fiyatlandırılması, U: Otomatik cam kesme makinası ile kesim işlemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Genel Tekrar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Optisyenin Eğitim El Kitabı, David S. McCleary, Çeviren: Tuba Özdemir, Nobel Tıp Yayınevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gözlükçülük, Ertekin AKSAK, Taylan KÜÇÜKER, 2005 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
X | ||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

AZ GÖRME VE YARDIMCI GEREÇLER
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik programının düzenlediği “Az Görme ve Yardımcı Gereçler” temalı seminer 10 Haziran Çarşamba günü uzaktan erişim yöntemiyle düzenlendi.