![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
OPT 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Göz Anatomisi ve Fizyolojisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
OPT 105
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin gözün anatomik yapısını ve görme fizyolojisini kavramaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders orbitanın kısımlarını, gözün tabakalarını, oluşturan yapıları ve bunların işlevlerini, görme yolları ve görsel algının nasıl oluştuğunu kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı Göz Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:11-17 |
2 | Hücre Zarından Madde Taşınması, Hücrelerin Uyarılma Mekanizması | Yüksekokullar Için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014. Bölüm 2. |
3 | Kraniyum ve Orbita Anatomisi | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:19-29 |
4 | Göz Küresi Dışı Yapılar | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:47-74 |
5 | Kısa Sınav 1 Kraniyal Sinirler | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:31-39 |
6 | Göz kasları ve göz kaslarının hareketi Ekstraoküler mekanizmalar, (Düksiyon, Versiyon, Verjans). | Yüksekokullar Için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014. Bölüm 2. |
7 | Arasınav | |
8 | Göz Küresinin Yapısı | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:75-80 |
9 | Gözde Işığı Kıran Yapılar ve Kırma Kusurları | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:87-112 |
10 | Retina ve Fotoreseptörlerin Uyarılması | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:121-131 |
11 | Görme Yolları | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:41-45 |
12 | Görüntünün beyinde işlenmesi ve anlamlandırılması | Yüksekokullar Için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014. Bölüm 4 |
13 | Kısa Sınav 2 Refleksler | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi, Doç. Dr. Hikmet Başmak, Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:31-45 |
14 | Görme ile ilgili testler (Görme keskinliği, periferik görme alanı, renkli görme, ışığa adaptasyon) | Görme Optiği Ve Refraksiyon, Doç. Dr. Ahmet Özer. Esen Ofset Matbaacılık, 2005. S:47-100 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yüksekokullar için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014 ISBN: 978-975-411-269-6 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![OPTICWORLD İZMİR OPTICWORLD İZMİR](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9066_1_th.jpeg)
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
![CAM FABRİKASI GEZİSİ CAM FABRİKASI GEZİSİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8931_1_th.jpeg)
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
![SEKTÖR TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8690_1_th.jpeg)
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
![1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ 1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8208_1_th.jpeg)
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
![HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8209_1_th.jpeg)
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
![Çocuklarda gözlük seçimine dikkat Çocuklarda gözlük seçimine dikkat](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7740_1_th.jpeg)
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.