
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
HUK 134 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 134
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık hukukunun temel kaynakları ve mevzuatı konusunda genel bir anlayış geliştirilmesi, çalışma yaşamında yetki ve sorumlulukları açısından ilgili mevzuattan nasıl yararlanılacağı konusunda bilgi edinilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sağlık hukuku ile ilgili temel kavram ve kurumlar, sağlık mevzuatı, sağlık çalışanlarının görev, yetki ve sorumlulukları ile hasta hakları ele alınmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı Giriş, Toplumsal kurallar, hukuk, adalet kavramları | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
2 | Hukuk kurallarının özellikleri, yazılı hukuk kuralları, normlar hiyerarşisi Grup çalışması | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
3 | Sağlık tanımı ve tıbbi terimler | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
4 | Sağlık hakkı ve hizmetinin hukuki niteliği | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
5 | Ulusal sağlık sistemi, sağlık sigortası | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
6 | Sağlık teşkilatı örgütlenmesi | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
7 | Sağlık hizmeti sunucuları | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
8 | Sağlık kurumlarının, yöneticilerinin ve sağlık çalışanlarının yükümlülükleri ve sorumlulukları | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
9 | Arasınav | |
10 | Hasta hakları, sağlık çalışanlarının hak ve yükümlülükleri | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
11 | Sağlık mevzuatına göre hastalara karşı sorumluluklar | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
12 | Sağlık hukuku ile ilgili mevzuat | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
13 | Sağlık hizmetinin yürütülmesi sırasında oluşan zarar ve sorumluluk doğuran haller | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
14 | Ödev Sunumu | |
15 | Genel tekrar, tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okt. Pınar Avcı P. AVCİ, Sağlık Hukuku , Atatürk Üniversitesi AÖF, 2016. Aslonova K. 2019 Sağlık Hukuku Ders Notları Aristo Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
45 |
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
13
|
13
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
100
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

AZ GÖRME VE YARDIMCI GEREÇLER
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik programının düzenlediği “Az Görme ve Yardımcı Gereçler” temalı seminer 10 Haziran Çarşamba günü uzaktan erişim yöntemiyle düzenlendi.