İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)

    YB 230 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Uğraş Terapisi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    YB 230
    Güz/Bahar
    1
    2
    2
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
    Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste yaşlı bireylerin yaşam kalitesini artırmak amacı ile yapılabilecek uğraş terapisi yöntem ve uygulamalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Yaşlı insanların bağımsız olarak yaşaması için mümkün olduğunca aktif kalmasını sağlayacak aktiviteler üretebilecektir.
    2Günlük yaşam becerilerini korumak veya geliştirmek için seçilen görevlere yaşlı katılımını sağlayabilecektir.
    3Yaşlı bireyin yapacağı aktivite için gerekli olan malzeme seçimini yapabilecektir.
    4Yaşlı bireyin ihtiyacına uygun aktiviteyi seçebilecektir.
    5Yaşlılıkta uğraş terapisinin önemini açıklayabilecektir.
    Ders Tanımı Uğraş terapisinde temel prensipler ve planlama, malzemelerin tanıtımı, sinema, tiyatro, konser ve müze ziyaretleri gibi kültür aktiviteleri, fotoğraf, resim, şiir, roman ve heykel gibi güzel sanatlarla ilgili aktiviteler, ev bitkisi yetiştirme ve bakımı, ev hayvanı besleme ve bakımı, nörogelişimsel tedavi yöntemleri, meşguliyet terapisinde biyomekanik yaklaşımlar, ekonomik değer yaratabilecek meşguliyet terapileri, sergi.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Uğraş terapisinin tanımı ve tarihsel gelişimi Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 1-200
    2 Yaşlılıkta uğraş terapisinin önemi. Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 1-200
    3 Yaşlı bireylerin yaşam alanlarının düzenlenmesi ve ergonomi Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 236-240
    4 Zihinsel aktiviteler Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 22-37
    5 Psikomotor aktiviteler Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 3-13
    6 Sanat aktivitileri Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 37-39
    7 Egzersiz ve sportif aktiviteler Temel Gerontoloji yaşlılık bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 127-133
    8 ARA SINAV ARA SINAV
    9 Müzik aktiviteleri Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 39-43
    10 Hobi aktiviteleri Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 157-163
    11 Oyun aktiviteleri Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, S 46-49
    12 Dış mekan aktiviteleri Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 178-190
    13 Manevi bakım aktiviteleri Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, S 172-177
    14 Solunum rehabilitasyonu aktiviteleri Karaduman A. ve Tunca Yılmaz A. Fizyoterapi rehabilitasyon: Nörolojik rehabilitasyon kardiyopulmoner rehabilitasyon. 1. Baskı, Ankara: Hipokrat Yayınevi, 2016. S:343-371
    15 Genel tekrar
    16 Final

     

    Ders Kitabı
    • Temel Gerontoloji Yaşlılık Bilimi, Prof.Dr.Velittin Kalınkara, Nobel Yayıncılık,2014, ISBN: 978-605-133-047-1
    • Hasta ve Yaşlı Hizmetleri, Aktivite ve Uğraş Terapisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara 2016, (açık erişim kaynak) https://tinyurl.com/56a6pxfd  
    • Karaduman A. ve Tunca Yılmaz A. Fizyoterapi rehabilitasyon: Nörolojik rehabilitasyon kardiyopulmoner rehabilitasyon. 1. Baskı, Ankara: Hipokrat Yayınevi, 2016. ISBN: 978-605-9160-26-1
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • International Handbook of Occupational Therapy Interventions, Ingrid Söderback, Springer 2009. ISBN 978-3-319-08141-0
    • Alison McConell, Respiratory Muscle Training, Elsevier,2013, eBook ISBN: 9780702054556

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    45
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    55
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    45
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    1
    16
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    3
    10
    30
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    13
    13
    Final Sınavı
    1
    15
    15
        Toplam
    120

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    X
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin