İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)

    TS 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Hastalık Bilgisi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 220
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, bu kavramları etkileyen faktörlerin ve sistemlere ait hastalıkların öğrenilmesidir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Sağlık ve hastalık kavramını tanımlayabilecek ve ilişkiyi kurabilecektir.
    • Sağlık ve hastalık kavramlarını etkileyen faktörleri açıklayabilecektir
    • Hastalıkların teşhisinde hikaye alma ve fiziksek muayenenin önemini açıklayabilecektir
    • Hastalıklara ait bulgu ve belirtileri tanımlayabilecektir
    • İnsan vücudundaki sistemlerin çalışma mekanizmasını ve hastalıklarını tanıyabilecektir
    Ders Tanımı Bu ders genel hastalık bilgisi ile sistem hastalıklarının özelliklerini kapsamaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Sağlık ve Hastalık Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 43-59
    2 Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 393-407
    3 Solunum Sistemi Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 185-207
    4 Dolaşım Sistemi Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 207-237
    5 Sindirim Sistemi Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 263-321
    6 Kan Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 250-263
    7 Üriner Sistem ve Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 321-345
    8 Arasınav
    9 Sinir Sistemi Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 419-475
    10 Endokrin Sistem ve Metabolizma Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 345-385
    11 Bağışıklık Sistemi Hastalıkları Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 407-419
    12 Kanserler Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 149-185
    13 Geriatrik bakım Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 121-135
    14 Terminal Dönemdeki hastaya bakım Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar Sayfa 135-143
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final

     

    Ders Kitabı

    Özden Dedeli, Gülten Kaptan. Teoriden Uygulamaya Temel İç Hastalıkları Hemşireliği Kavram ve Kurallar. 2012, İstanbul Tıp Kitabevi. ISBN: 9786054499144

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    15
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    5
    5
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    20
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    9
    9
    Final Sınavı
    1
    10
    10
        Toplam
    90

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    X
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    X
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    X
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin