SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
TS 216 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme Yönetimi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 216
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin, işletmelerde bağlantı süreçleri olarak karar verme, Modernizm – Postmodernizm – modern sonrası yönetim yaklaşımları, günümüz yönetim modelleri gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında öncelikle işletmelerde bağlantı süreçleri olarak karar verme, modernizm – postmodernizm – modern sonrası yönetim yaklaşımları, günümüz yönetim modelleri gibi konular hakkında temel bilgiler verilecektir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | İşletme Kavramı, İşletmenin Fonksiyonları ve İşletme Çevresi. Yönetim Kavramına Giriş | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm |
3 | Yönetim Kavramı ve Fonksiyonları | Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. |
4 | Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi. Klasik, Neoklasik ve Çağdaş Yaklaşımlar | Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm Öğretim görevlisinin kendi notları |
5 | Yönetimin Planlama Fonksiyonu | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm |
6 | Yönetimin Örgütleme Fonksiyonu | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm |
7 | Yönetimin Liderlik Fonksiyonu | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm |
8 | Ara Sınav | |
9 | Davranışsal ve Durumsal Liderlik Kuramları | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı |
10 | Yönetimin Kontrol Fonksiyonu | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı |
11 | Yönetimde Karar Verme Süreci | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı |
12 | Örgütsel İletişim | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı |
13 | Örgütlerde Çatışma ve Çatışma Yönetimi | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı |
14 | Örgütlerde Kriz ve Kriz Yönetimi; Öğrenen Örgütler | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı |
15 | Dönem Tekrarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yrd. Doç. Dr. Ünsalan, E. Öğr. Gör. Şimşeker, B.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi (Meslek Yüksekokulları İçin), Ankara, 5. Baskı Anadolu Üniversitesi Yayınları MPM Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1
|
10
|
10
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
|||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest