SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
İşletme Yönetimi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 215
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere işletme alanına genel bir giriş yapmak ve işletme kavramlarına temel bir anlayış kazandırmaktır. Ayrıca, işletmenin temel prensipleri, işletmelerin işleyişi ve iş dünyasının temel dinamikleri hakkında öğrencileri bilgilendirerek iş dünyasını daha iyi anlamalarını sağlamak ve öğrencilere kariyer yolculuklarında rehberlik edecek temel bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu giriş dersinde öncelikle işletmenin temel amaçları, işlevleri, iç ve dış çevresi, faaliyet gösterilen endüstri analizi ve işletme türleri konularında teorik ve pratik bilgi sağlanacaktır. İş etiği, sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk konuları gerçek dünya örnekleri ile zenginleştirilerek incelenecek; işletmenin temel fonksiyonları ayrı ayrı değerlendirilerek işletme kavramlarına ve işletme yönetimine bir temel oluşturulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tanışma, ders akışı hakkında bilgilendirme ve işletme kavramına genel bakış | ||
2 | İşletmenin temel kavramları; coğrafi kapsamına göre işletmeler | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
3 | İşletme çevresi: İşletmenin iç ve dış çevresi | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
4 | SWOT analizi; Porter’ın beş gücü: Endüstri analizi | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
5 | İş etiği; işletme yönetiminde kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı; paydaşlara sorumluluklar | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
6 | Üretilen mal ve hizmet çeşidine göre işletme türleri; hukuki yapısına göre işletme türleri | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
7 | Girişimcilik: Yeni bir işletme kurmak | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
8 | Arasınav | ||
9 | İşletmenin yönetim fonksiyonu: Planlama, organize etme, yöneltme, kontrol | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
10 | İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu: Planlama, aday araştırma, işe alma, oryantasyon, eğitim, performans değerlendirme, ücretlendirme | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
11 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu: Ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
12 | İşletmenin AR-GE fonksiyonu | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
13 | İşletmenin üretim fonksiyonu: Üretim sistemi, üretim yönetimi; üretim süreçlerinde yeni eğilimler | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
14 | İşletmenin muhasebe ve finans fonksiyonu: Temel muhasebe kavramları, tablolar ve tekdüzen muhasebe sistemi; kısa ve uzun dönem yatırım ve finansman kararları | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 | |
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 |
Katılım |
1
|
10
|
|||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
|||||||
Portfolyo | |||||||||
Ödev | |||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||||
Proje | |||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
1
|
10
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..