SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Girişimcilik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 211
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yeni ekonomi de en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için KOSGEB’den destek sağlanabilecektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Ders kapsamında temel işletmecilik bilgiler ve teorilerinin yanı sıra. girişimcilik, yenilikçi iş fikirleri yaratma ve iş planı oluşturma ile ilgili teorik bilgilerin tartışılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders Tanıtımı Girişimcilik Kavramı ve Temelleri | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
2 | İşletme Kavramı, İşletme Fonksiyonları, Türleri, Mali Ve Hukuki Sorumlulukları | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
3 | Girişimcilik Süreci Yenilikçi İş Fikri Geliştirme Yaratıcılık ve İnovasyon | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
4 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri: Pazar araştırması | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
5 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri: Pazar araştırması Pazarlama planına yönelik atölye çalışması | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri: Üretimin planlanması | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
7 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri: Üretimin Planlanması Üretim Planına Yönelik Atölye Çalışması | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
8 | Arasınav | ||
9 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri Yönetim Planı | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
10 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri Yönetim Planı Yönetim planına yönelik atölye çalışması | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
11 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri Finansal Planı | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
12 | İş Planı Kavramı ve İş Planı Öğeleri Finansal Plan Finansal plana yönelik atölye çalışması | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
13 | İş Planı Sunumu | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
14 | İş Planı Sunumu | Öğretim Görevlisinin Sağlayacağı Kaynaklar/ KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları | |
15 | Genel tekrar | ||
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları KOSGEB Girişimcilik Eğitim Notları Dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Anadolu Üniversitesi yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
|||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
5
|
10
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
|||||
Proje |
-
|
||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
25
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
30
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
0
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
81
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..