SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Görüntüleme IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 202
|
Bahar
|
2
|
8
|
6
|
8
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste ultrasonografi, mamografi, kemik dansitometri ve anjiografi cihazlarının çalışma prensipleri ve görüntüleme yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kemik dansitometri, mamografi, anjiografi ve vücudun büyük kısmının sonografik incelemeleri konularını kapsamaktadır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Mamografi cihazı - Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel Radyoloji, M. Y.M Chen, s:119-127 | |
2 | Mamografik yöntemler- Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel Radyoloji, M.Y.M Chen s:127-143 | |
3 | Ultrasonografi Cihazı -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel ultrasonografi ve doppler, Mustafa Seçil s:1-8 | |
4 | Temel Ultrasonografi Fiziği - Görüntüleme birimlerinde uygulama | Temel ultrasonografi ve doppler, Mustafa Seçil s:1-8 | |
5 | Doppler Ultrasonografi Fiziği ve Kullanım Alanları -Görüntüleme birimlerinde uygulama/ | Temel ultrasonografi ve doppler Mustafa Seçil s:9-29 | |
6 | Küçük sınav | ||
7 | İleri radyolojik teknikler- Görüntüleme birimlerinde uygulama | BT çekimpProtokolleri s: 50-61 Prof. Dr. Orhan Oyar | |
8 | İleri radyolojik teknikler -Görüntüleme birimlerinde uygulama | BT Çekim Protokolleri s.72 Prof Dr. Orhan Oyar | |
9 | Ara Sınav | ||
10 | Orteopantomografi - Görüntüleme merkezlerinde uygulama | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 441-444 Prof Dr.Orhan Uyar | |
11 | Dexa cihazı hakkında bilgilendirme -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s:450-452 Prof Dr.Orhan Uyar | |
12 | Dexa tarama yöntemleri- Görüntüleme birimlerinde uygulama/ | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 450-452 Prof Dr.Orhan Uyar | |
13 | Anjiografi cihazı. teknikleri ve uygulama alanları -Görüntüleme birimlerinde uygulama/ | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 419-425 Prof Dr.Orhan Uyar | |
14 | Anjiografi cihazı, teknikleri ve uygulama alanları -Görüntüleme birimlerinde uygulama | Tıbbi Görüntüleme Fiziği s: 419-425 Prof Dr.Orhan Uyar | |
15 | Genel tartışma | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1-Mahmut Oğuz, Ultrasonografi, Nobel Tıp Kitabevi, 1997 ISBN 5019701001 2- Bahri Yıldız, Temel Ultrasonografi Nobel Tıp Kitabevi, 2015 ISBN 9786053351122 3-Temel Radyoloji, Michael Y.M.Chen Nobel tıp Kitabevi ISBN 9789754205596 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
240
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..