SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Yazılı Anlatım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 214
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sonunda öğrencilerin düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; iş ve meslek hayatında sözlü ve yazılı olarak kendini rahatça ifade edebilme, sunum yapma, yazı türlerinde metin oluşturma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak çözebilmeleri ve yorumlayıp değerlendirme yapmaları ve yazılı ifade edebilmeleri becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Etkili yazılı ve sözlü anlatım kuralları, etkili yazı yazma ve konuşma metni hazırlama sürecinin aşamaları, sözlü ve yazılı anlatım bozuklukları ve nedenleri, iş yaşamında kullanılacak bazı yazı formatlarını hazırlama, etkili konuşma ve sunum yapabilme aşamaları, slayt içeriği oluşturma ve sunma konusunda bilgi ve beceri kazandıracak konuları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin amaç ve hedefleri İletişim Kavramı ve Süreci İletişimde Dil, Düşünce ve Anlatım İlişkisi İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri | |
2 | Yazı Dili ve Özellikleri, Yazılı Anlatım ilkeleri, Anlatım Bozuklukları, Anlatım bozukluklarının nedenleri | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 Sf.28-45 |
3 | Noktalama İşaretleri ve Yazım Kuralları | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 Sf.50-71 |
4 | Noktalama İşaretleri ve Yazım Kuralları | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 Sf.50-71 |
5 | Yazılı ve Sözlü Anlatımın Özellikleri | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 Sf.74-91 |
6 | Paragraf Yapısı ve Düşünceyi Geliştirme Yöntemleri | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 Sf. 96-123 |
7 | Metin Yapısı, Metin Yazma Yöntem Teknikleri/ Anlatım Biçimleri | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 Sf. 188-222 |
8 | Ara sınav | |
9 | Yazılı Anlatım Türleri Düşünsel Değeri olan yazılar Sanatsal değeri olan yazılar Yazışmalar (Özel, resmi, iş yazışmaları: Dilekçe hazırlama) | Türkçe Sözlü Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 1221, ISBN 978 - 975 - 06 – 895-072, sf.110-125 |
10 | Yazılı Anlatım Türleri Yazışmalar (Özel, resmi, iş yazışmaları: Özgeçmiş, ön mektup, tutanak hazırlama) | Türkçe Sözlü Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 1221, ISBN 978 - 975 - 06 – 895-072, sf.110-125 |
11 | Sözlü Anlatım: Diksiyon (Söyleyiş, Vurgu, Durak, Tonlama) | Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academi Yayınları, 2009, sf.78-121 |
12 | Sunum Hazırlama Etkili slayt hazırlama | |
13 | Ödev Sunumları | |
14 | Ödev Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Editörler: Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Türk Dili 1 Yazma Eğitimi, PEGEM AKADEMİ, ISNB 978-625-8325-06-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Editör Adnan KARADÜZ, A Pegem Akademi, Ankara 2011 Yazılı Anlatım, Hüseyin Ağca Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri, Yavuz Bayram İyi ve Doğru Yazma Usulleri, F. Abdullah Tansel |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
23
|
23
|
Toplam |
90
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..