İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)

    TDS 208 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TDS 208
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin önemini ve artan gereksinimlerini öğrencilere teorik ve pratik olarak aktarmaya çalışmaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Halkla İlişkiler kavramını, örgütlenmesini ve faaliyetlerini tanımlayabilecektir.
    • Halkla ilişkilerin iş yaşamındaki önemini ve rolünü açıklayabilecektir.
    • Kurumsal itibar sağlamada sağlık teknikerlerinin halkla ilişkiler açısından sorumluluğunu açıklayabilecektir.
    • Basınla ilişkilerin yürütülmesi, kurum/meslek tanıtımına yönelik faaliyetler, sponsorluk işlemleri gibi konularda organizasyon becerisi geliştirebilecektir.
    • Halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında kriz yönetimini, kurum imajını zedeleyebilecek durumlarda karşılaşılabilecek olası güçlüklerin nasıl üstesinden gelinebileceğini açıklayabilecektir.
    • Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim biçem ve tekniklerini tanımlayabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders, halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin gelişimi ve benimsenmesi, halkla ilişkiler metotları, halkla ilişkilerde temel ilkeler, halkla ilişkilerde kullanılan araçlar ve bunların sağlık kurumlarında nasıl ilişkilendirildiğine dair temel bilgileri içermektedir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Tanışma, dersin tanıtımı, giriş, amaç, öğrenim hedeflerinin anlatılması
    2 21. yüzyılda iletişim ve halkla ilişkiler Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 1-25
    3 Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar, ilkeler ve tarihi süreçler Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 27-45
    4 Halkla ilişkilerde yakın kavramlar, kullanılan modeller ve araçlar Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 47-65
    5 Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler ve hedef kitle Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 47-65
    6 Sağlıkta sosyal medya iletişimi Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 95-134
    7 21. yüzyılda kurumsal iletişim Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe
    8 Ara sınav
    9 Sağlık iletişimi, sağlık kampanyaları ve infodemi Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 137-152
    10 Sağlık hizmetlerinde kriz ve risk yönetiminde iletişim Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 155-172
    11 Sağlık kurumlarında itibar yönetimi Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 175-188
    12 Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler ve etik Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 191-205
    13 Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri ve uygulama örnekleri Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa 207-216
    14 Ödev sunumları
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı
    1. Tengilimoğlu, D., Tekin, P.Ş. (2001). Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler. Nobel Kitabevi, Ankara.
    2. Vural, Z. B. A. (2013). Kurumsal iletişim teoriden pratiğe. İletişim Yayınları
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    1. Uludağ, A. (2008). Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler ve Hastayla Etkili İletişim, Tablet Yayınları, Konya.
    2. Yatkın, A., Yatkın, Ü.N. (2010). Halkla İlişkiler ve İletişim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
    3. Türkoğlu, M. C., & Yılmaz, F. K. (2022). Sağlık Kurumlarında Yürütülen Halkla İlişkiler Faaliyetleri Üzerine Bir Literatür İncelemesi. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 4(3), 184-192.
    4. T. C. Sağlık Bakanlığı, Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü web sitesi

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    15
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    10
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    10
    10
        Toplam
    90

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin