ING 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İngilizce I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ING 101
Güz
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı ING 101 dersinin amacı öğrencilere başlangıç üstü dil (A1-A2) düzeyinde dil becerileri kazandırmaktır. Güz dönemi sonunda öğrencilerin şimdiki zaman, geniş zaman ve geçmiş zamanı anlamaları ve iletişim ortamında kullanmaları beklenmektedir. Bunun yanısıra gözden geçirme ve tarama yöntemlerini kullanarak seviyelerine uygun metinleri okuyup anlamaları, verilen bir konu ile ilgili 80-100 kelimelik bir paragraf yazmaları hedeflenmektedir.Yazdıkları paragraflarda bir yeri, bir nesneyi ya da bir kişiyi tasvir etmeleri gerektimektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; • Kendileri veya diğer insanlar hakkında temel bilgi sağlamak için basit cümleler kurabilecek, • Basit düzey ve kısa metinleri okuyup ve anlayıp, belirli bilgileri arayabilecek, • Kendilerini veya başkasını tanımlamak için basit basit cümleler yazabilecek, • Yavaş ve net bir şekildeki konuşmaları, tanıdık kelimeleri, temel ifadeleri, diyalogları ve konuşmaları dinleyin ve anlayabilecek, • Bilgi alışverişinde bulunmak için basit diyaloglar kurabileceklerdir.
Ders Tanımı Temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu İngilizce dersidir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve ders içeriği hakkında genel bilgi
2 Welcome to the Class English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 6-7 978-0-19-403159-2
3 One World English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 8-9 978-0-19-403159-2
4 What's your e-mail? English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 10-11 978-0-19-403159-2
5 Are you tidy or untidy? English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 14-15 978-0-19-403159-2
6 Made in America English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 16-17 978-0-19-403159-2
7 Slow Down! - ARASINAV English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 18-19 978-0-19-403159-2
8 Britain: the good and the bad English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 22-23 978-0-19-403159-2
9 9 to 5 English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 24-25 978-0-19-403159-2
10 Love me, love my dog Family Photos English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 26-21 978-0-19-403159-2
11 From Morning to Night English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 32-33 978-0-19-403159-2
12 Blue Zones English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 34-37 978-0-19-403159-2
13 Vote for Me! English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 38-39 978-0-19-403159-2
14 A Quiet Life? English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 40-41 978-0-19-403159-2
15 A City for All Seasons English File 4th Edition: Elementary Student's Book sayfa: 42-47 978-0-19-403159-2
16 Final

 

Ders Kitabı

English File 4th Edition: Elementary Student's Book

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert

978-0-19-403159-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

English File 4th Edition: Elementary WorkBook / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert / 978-0-19-403289-6

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
2.5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
85.5

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

X
12

Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

13

Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest