![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
CG 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mesleki Eğitim ve Uygulama I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 106
|
Güz/Bahar
|
0
|
10
|
5
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıGösterip yaptırma | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında yapılacak olan etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, gözlem ve uygulamalar yaparak öğrendiklerini pratik ile pekiştirmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, okul öncesi eğitim kurumlarında çocuklara uygulanacak etkinlikler ve çeşitli çalışmalar hakkında öğrencilerin önbilgi ve becerilerini geliştirecek konuları ve çocuklara öz bakım becerileri kazandırma konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, Portfolyo ve kurallar hakkında açıklama,Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi | |
2 | Türk Milli Eğitiminin ve okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri - Çocukla İletişim,Okul öncesi eğitim kurumlarının çevre ve fiziki düzenlemeleri, Öğrenme Merkezleri | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
3 | Çocukla İletişim, Okul öncesi Kazanım ve Göstergeleri | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
4 | Çocukla İletişim, Okul öncesi eğitimde planlar | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
5 | Okul öncesi Eğitim Programının tanıtımı ve özellikleri, Okul öncesi eğitimde planlar | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
6 | Okul öncesi eğitim etkinlik çeşitleri, Okul öncesi eğitimde planlar | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
7 | Okul öncesi eğitim etkinlik çeşitleri, Okul aile işbirliği – Aile Eğitimi | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul öncesi eğitim planları hazırlama ve sunum | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
10 | Okul öncesi eğitim planları hazırlama ve sunum | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
11 | Okul öncesi eğitim planları hazırlama ve sunum | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
12 | Okul öncesi eğitim planları hazırlama ve sunum | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
13 | Okul öncesi eğitim planları hazırlama ve sunum | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
14 | Okul öncesi eğitim planları hazırlama ve sunum | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ahmetoğlu,E. , Acar, İ.H.( Ed.) (2019) Gelişime Uygun Eğitim Programı: Erken Çocukluk Eğitiminde En İyi Uygulamalar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-605-7895-97-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/obader.pdf https://ookgm.meb.gov.tr/www/destek-egitim-programlari/icerik/205 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
15
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
10
|
160
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
14
|
2
|
28
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
210
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar hijyeni, atık yönetimi, laboratuvar güvenliğini açıklar ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır. |
|||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik işlemleri (gelen numuneleri kabul etme, analiz etme, raporlama ve sonuçları iletme) tanımlar ve yapar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![TIBBİ LABORATUVAR ÇALIŞANLARI HAFTASI KUTLAMASI TIBBİ LABORATUVAR ÇALIŞANLARI HAFTASI KUTLAMASI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9211_1_th.jpeg)
TIBBİ LABORATUVAR ÇALIŞANLARI HAFTASI KUTLAMASI
Hastalık tanısında önemli bir yere sahip olan laboratuvarların gizli kahramanları tıbbi laboratuvar teknikerlerini eğiten İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi
![TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ MEZUNLAR BULUŞMASI-2 TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ MEZUNLAR BULUŞMASI-2](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9210_1_th.jpeg)
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ MEZUNLAR BULUŞMASI-2
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı Kariyer etkinlikleri kapsamında ikincisi gerçekleştirilen, “Mezunlar Buluşması”nda, program mezunları ile öğrenciler 18 Ekim 2023’de bir
![TÜBİTAK 2209-A Proje TÜBİTAK 2209-A Proje](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8688_1_th.jpeg)
TÜBİTAK 2209-A Proje
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencilerimiz, Tuğba ALHAN ve Duru MIZIKOĞLU’nun çalışmaları TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı tarafından desteklenmeye hak
![In vitro Diyagnostik: Yetkinlikler ve Kariyer In vitro Diyagnostik: Yetkinlikler ve Kariyer](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8686_1_th.jpeg)
In vitro Diyagnostik: Yetkinlikler ve Kariyer
SHMYO Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı kariyer etkinlikleri kapsamında, sektörün önde gelen yöneticileri "In vitro Diyagnostik: Yetkinlikler ve Kariyer" isimli söyleşi için öğrenciler
![SHMYO I. Ulusal Öğrenci Kongresi SHMYO I. Ulusal Öğrenci Kongresi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8687_1_th.jpeg)
SHMYO I. Ulusal Öğrenci Kongresi
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencilerimiz, Ece Şahin, Dilan Meşinci ve Hava Akçiçek yaptıkları araştırma sonuçlarını 25-26 Mayıs 2021 tarihinde Yeni Yüzyıl Üniversitesi
![Laboratuvar Eve Sığar! Laboratuvar Eve Sığar!](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7166_1_th.jpeg)
Laboratuvar Eve Sığar!
COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitimlerin uzaktan yapılmaya başlandığı süreçte, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencileri,"laboratuvar eve sığar" sloganı ile üç boyutlu laboratuvar simülasyonunda eğitime devam
![Düşlerle Bilim Projesi Düşlerle Bilim Projesi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6556_1_th.jpeg)
Düşlerle Bilim Projesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları desteği kapsamında Düşlerle Bilim projesinde yer aldı.
![TALKS WITH MANAGERS: Laboratory and In Vitro Diagnostics TALKS WITH MANAGERS: Laboratory and In Vitro Diagnostics](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6558_1_th.jpeg)
TALKS WITH MANAGERS: Laboratory and In Vitro Diagnostics
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı, tıbbi tanı sektörünün önde gelen firma yöneticileri Arda TAYLAN, Berrin SİBER ve Tansel AÇIKGÖZ' ü