SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
OPT 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kontakt Lensler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
OPT 206
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste kontakt lenslerin ve lens bakım ürünlerinin tanımı, özellikleri (materyal yapıları, üretim metodları, tipleri vb ) kullanımları ve bakımlarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kontakt lensin tanımı, özellikleri, kullanım alanı ve amaçları, optik özellik ve prensipleri, bakımları ve kullanımında oluşabilecek komplikasyonlar konularını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kontakt Lensin Tarihsel Gelişimi | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 11-23. |
2 | Kontakt lens tipleri, kullanım amaçları, kullanım şekilleri. Materyallerine göre sınıflandırma | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 129-135. |
3 | Materyal özellikleri ve sınıflarına göre değerlendirme. Hard-RGP-Soft | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 89-99. |
4 | Üretim metodları, kontakt lens parametreleri, gereklilikleri ve tesbitleri.Nominal refraktif indisler | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 73-81. |
5 | Atılabilir sık değişim ve silikon hidrojel KL | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 25-29. |
6 | Kontakt lenslerde astigmatizma düzeltmesi | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 31-35. |
7 | Presbiyopi KL, pediatrik oftalmolojide KL | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 55-63. |
8 | Proestetik- Terapötik-Skleral KL | |
9 | Keratokonus KL-Kozmetik KL | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 101-105. |
10 | Kontakt lens bakım sistemleri | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği syf 107-120. |
11 | İntraoküler lens ve göz içi sıvı dengesi | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 129-135. |
12 | Muayene cihazları. Kontakt lenslerin Ticari sunumları. | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 107-120. |
13 | Reçete okuma, vertex mesafe değerlendirme, | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, syf 121-128. |
14 | Kontakt Lens Çözümleri, Alıştırmalar | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, , syf 121-128. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği, , syf 121-128. |
16 | Final |
Ders Kitabı | Güzin İskeleli, Ayfer Kanpolat, Esin Fırat, İzzet Can, Ebru Toker, Tomris Şengör, Banu Coşar, Hilmi Or, Canan Gürdal. Kontakt Lens. Türkiye Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Contact Lenses: A Medical Dictionary, Bibliography, and Annotated Research Guide to Internet References / James N. Parker and Philip M. Parker, editors, ISBN: 0-597-83591-8. Optometry and Vision Science (https://journals.lww.com) Optometry Today (optometry.co.uk) Optometry Times ( optometrytimes.com ) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.