Dersin Adı
|
Çevresel Düzenleme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 209
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
- |
Öğretim Eleman(lar)ı
|
- |
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu derste öğrencilerin çalıştıkları ortama uygun çevresel düzenlemelerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Çalışma alanı antropometri ilişkisini açıklayabilecektir.
- Vücudun mekaniğine ilişkin temel kavramları tanımlayabilecektir.
- Çalışma alanını ergonomiye uygun düzenleyebilecektir.
- Kimyasal ve diğer çevresel faktörlerin (gürültü, aydınlatma ve elektromanyetik kirlilik) çalışan üzerine etkisini açıklayabilecektir.
- Zaman yönetimini tanımlayabilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Teknolojik Toplum, Anatomi, Antropometri, Biyomekanik, Kinezyoloji, Çalışma Alanı Boyut Hesabı, Çalışma Alanının Ergonomiye Uygun Organizasyonu, Ofis Ergonomisi, Çalışma Alanı Tasarımı, Zaman Yönetimi, Görme ve Aydınlatma – Duyma ve Gürültü, Gürültü kirliliği ve Elektromanyetik kirlilik, Ortam ve Kimyasal Çevre |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Teknolojik Toplum, Anatomi, Antropometri |
|
2 |
Biyomekaniğe giriş |
|
3 |
Kinezyolojiye giriş |
|
4 |
Çalışma Alanı Boyut Hesabı |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 |
Çalışma Alanının Ergonomiye Uygun Organizasyonu |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 |
Ofis Ergonomisi, Çalışma Alanı Tasarımı |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 |
Zaman Yönetimi |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Görme ve Aydınlatma – Duyma ve Gürültü |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 |
Gürültü kirliliği ve Elektromanyetik kirlilik |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 |
Ortam ve Kimyasal Çevre |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 |
Tasarım Uygulama |
Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 |
Örnek Olay Analizi |
Öğretim elemanının vereceği olgular |
14 |
Örnek Olay Analizi |
Öğretim elemanının vereceği olgular |
15 |
Örnek Olay Analizi |
Öğretim elemanının vereceği olgular |
16 |
Final |
|
Ders Kitabı
|
• Work Design – Occupational Ergonomics, S. Konz, S. Johnson, Holcomb Hathaway, 2008 |
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Öğretim elemanının vereceği notlar
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
23
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
40
|
Toplam |
0 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
5
|
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
13
|
13
|
|
|
Toplam |
85
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır, Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatlar doğrultusunda temel ve ileri yaşam desteği konusunu açıklar ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest