Dersin Adı
|
Akademik ve Sosyal Oryantasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IEU 110
|
Güz
|
1
|
0
|
1
|
1
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Düzeyi
|
Ön Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
- |
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders, öğrencileri üniversite eğitimine ve kampüs yaşamına hazırlamak, üniversite eğitimleri boyunca ihtiyaç duyacakları akademik, sosyal ve kişisel becerileri geliştirmelerini sağlamak için yönlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Üniversitenin akademik ve idari birimleri tarafından sağlanan imkânları kullanabilecek,
- Not alma, akademik okuma, bilgiye ulaşma, zaman yönetimi ve analitik düşünme gibi akademik becerileri edinmenin faydalarını açıklayabilecek,
- Etkili iletişim ve girişimcilik gibi sosyal becerileri tanımlayabilecek,
- Hedef belirleme, öz-farkındalık ve bilinçli farkındalık gibi stratejiler kullanarak güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecek,
- Fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlıkları için edinmeleri gereken alışkanlıkları ve kaçınmaları gereken davranışları açıklayabilecektir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve bireysel gelişimleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlık için gerekli alışkanlıklar ile bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlar hakkında farkındalıklarını da artıracaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
2 |
Akademik Beceriler: Öğrenmeyi Öğrenmek |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
3 |
Akademik Beceriler: Eğitim teknolojileri |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
4 |
Akademik Beceriler: Not Tutma ve Akademik Okuma |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
5 |
Akademik Beceriler: Bilgiye Ulaşma ve Akademik Dürüstlük |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
6 |
Kişisel Beceriler: Etkili Zaman Yönetimi |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
7 |
Kişisel Beceriler: Analitik Düşünme |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
8 |
Küçük Sınav |
|
9 |
Kişisel Beceriler: Hedef Belirleme ve Öz Farkındalık |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
10 |
Kişisel Beceriler: Etkili iletişim ve Girişimcilik |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
11 |
Sağlıklı Yaşam: Uyku, Beslenme, Fiziksel Etkinlik |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
12 |
Sağlıklı Yaşam: Bağımlılık, Bilinçli Farkındalık ve İlişkilerde Zorbalık |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
13 |
Çevre ve Sürdürülebilirlik Bilinci |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
14 |
Çevre ve Sürdürülebilirlik Bilinci |
Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve sunumlar |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
- |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
3
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
7
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
3
|
6
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
2
|
2
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
|
|
Toplam |
32
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır, Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatlar doğrultusunda temel ve ileri yaşam desteği konusunu açıklar ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest