![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
IAY 207 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mesleki İngilizce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAY 207
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, paramedik mesleğinde kullanılan özgün mesleksel basit İngilizce terimlerin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenip, gerekli durumlarda kayıt edebilmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Medikal İngilizceye giriş,\\nTanısal terimler,\\nSolunum Sistemi terimleri,\\nHareket Sistemi terimleri ,\\nKardiyovasküler sistem terimleri , \\nGastro-İntestinal sistem terimleri,\\nKonuşma Pratikleri ve Diyaloglar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Derse Giriş | S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 13-54 |
2 | İngilizce Medikal Terimler ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 1-168/ S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 59-66 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Tanısal Terminoloji ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 76-86 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 67-85 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Tanısal Terminoloji ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 76-86 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 67-85 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Hareket Sistemi Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 1-42 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 97-107 Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Hareket Sistemi Terminolojisi ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 1-42 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 97-107 Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Tekrar ve Konuşma Pratikleri, Diyaloglar | Öğretim elemanının göstereceği kaynaklar |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 52-56 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 115-123 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 52-56 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 115-123 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Solunum Sistemi Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 68-70 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 109-114 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Solunum Sistemi Terminolojisi ve Diyalog 2 | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 68-70 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 109-114 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi ve Diyalog | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005,sayfa 48-50 / S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 133-143 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Genel Tekrar, Değerlendirme ve Konuşma Pratikleri, Diyaloglar | Öğretim elemanının göstereceği kaynaklar |
15 | FİNAL SINAVI | FİNAL SINAVI |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Eric H. Glendinning , English in Medicine : A Course in Communication Skills , Cambridge University Press, United Kingdom, ISBN13 9780521606660, 2005 Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, ISBN 9789750611964, 2012 Sebahat Ekinci, Gül Hatipoğlu, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, ISBN:9789758322176, 2012 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
98
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır, Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. |
X | ||||
13 | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatlar doğrultusunda temel ve ileri yaşam desteği konusunu açıklar ve uygular. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Depremde hayat kurtaracak öneriler Depremde hayat kurtaracak öneriler](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7414_1_th.jpeg)
Depremde hayat kurtaracak öneriler
İzmir’de yaşanan 6.6 büyüklüğündeki depremin ardından ortaya çıkan video görüntülerde, çoğu vatandaşın sarsıntı sırasında ne yapacağını bilemediği, güvenli bir alanda hayat üçgeni
![Sokakta gördüğünüz her maskeyi almayın Sokakta gördüğünüz her maskeyi almayın](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7394_1_th.jpeg)
Sokakta gördüğünüz her maskeyi almayın
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlisi Nursun Üstünkarlı, koronavirüsle mücadelede hayati öneme sahip maskelerin, bazı sokak satıcıları
![Maske ve eldiven kullanımında 6 kritik uyarı Maske ve eldiven kullanımında 6 kritik uyarı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7742_1_th.jpeg)
Maske ve eldiven kullanımında 6 kritik uyarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlisi Nursun Üstünkarlı, maske ve eldiven kullanımındaki yanlışların hastalık riskini arttıracağına dikkat
![Yaşlılara ‘evde zaman geçirme’ önerileri Yaşlılara ‘evde zaman geçirme’ önerileri](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7741_1_th.jpeg)
Yaşlılara ‘evde zaman geçirme’ önerileri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Melahat Kızıl, evde keyifli ve yararlı vakit geçirmeleri için yaşlılara önerilerde bulundu.