SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
IAY 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAY 206
|
Güz/Bahar
|
0
|
2
|
1
|
2
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için spor yapmak, yeterli ve dengeli beslenmek, antrenmanın temel amacı ve temel görevlerini ayırt etmek, antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini ayırt etmek, beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek, sürat ve çabukluğu geliştirmek amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri,sedye taşırken kendi sağlıklarını korumayı,yaralıyı taşıyabilme konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kondisyon ve Koordinasyon çalışmaları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 -Spor araştırmalar merkezi ant.bilimi Cevdet Tınazcı syf:55-62r |
2 | Kondisyon ve Koordinasyon çalışmaları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 -Spor araştırmalar merkezi ant.bilimi Cevdet Tınazcı syf:55-62 |
3 | Kondisyon ve Koordinasyon çalışmaları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 -Spor araştırmalar merkezi ant.bilimi Cevdet Tınazcı syf:55-62r |
4 | Kondisyon ve Denge çalışmaları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 |
5 | Kondisyon ve Denge çalışmaları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 |
6 | Kros Antrenmanları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 -Spor araştırmalar merkezi ant.bilimi Cevdet Tınazcı syf:55-62 |
7 | Kros Antrenmanları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 -Spor araştırmalar merkezi ant.bilimi Cevdet Tınazcı syf:55-62 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kondisyon çalışmaları | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 -Spor araştırmalar merkezi ant.bilimi Cevdet Tınazcı syf:55-62 |
10 | Kuvvet Antrenmanı | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 - Antrenman Bilimi Sempozyumu syf:148-195 |
11 | Kuvvet Antrenmanı | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 - Antrenman Bilimi Sempozyumu syf:148-195 |
12 | Kuvvet Antrenmanı | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 - Antrenman Bilimi Sempozyumu syf:148-195 |
13 | Kuvvet ve Ağırlık Kaldırma Antrenmanı | Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Kuvvet ve Ağırlık Kaldırma Antrenmanı | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 - Antrenman Bilimi Sempozyumu syf:148-195 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Dersin gözden geçirilmesi |
16 | Final | Final |
Ders Kitabı | Antrenman Bilgisi, Karabina, F. Pirselimoğlu, Edva, T. MEB Yayınları 4746. Ankara 2013 ISBN 978-975-11-3331-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
25
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
60
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır |
|||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Depremde hayat kurtaracak öneriler
İzmir’de yaşanan 6.6 büyüklüğündeki depremin ardından ortaya çıkan video görüntülerde, çoğu vatandaşın sarsıntı sırasında ne yapacağını bilemediği, güvenli bir alanda hayat üçgeni
Sokakta gördüğünüz her maskeyi almayın
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlisi Nursun Üstünkarlı, koronavirüsle mücadelede hayati öneme sahip maskelerin, bazı sokak satıcıları
Maske ve eldiven kullanımında 6 kritik uyarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlisi Nursun Üstünkarlı, maske ve eldiven kullanımındaki yanlışların hastalık riskini arttıracağına dikkat
Yaşlılara ‘evde zaman geçirme’ önerileri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Melahat Kızıl, evde keyifli ve yararlı vakit geçirmeleri için yaşlılara önerilerde bulundu.