Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)

IAY 105 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Resüsitasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAY 105
Güz
2
2
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel Yaşam Desteği ve ileri yaşam desteğinin önemini kavrayabilecektir.
  • Temel yaşam desteği sağlayabilecektir.
  • Katı Cisme bağlı boğulmalarda İlk yardım ve acil bakım uygulayabilecektir.
  • Defibrilasyon, otomatik eksternal defibrilasyon ve kardiyoversiyon uygulayabilecektir.
  • Hava yolu açıklığını ve oksijen yönetimini sağlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders;öğrencilerin erişkin,çocuk ve bebekte temel yaşam desteği, ve katı cisme bağlı boğulmalarda ilk yardim ve acil bakim- hava yolunu açma teknikleri, solunum desteği sağlamak.oksijen tedavisinde kullanılan araçlar, oksijen tedavisi, entübasyon, aed, defibrilasyon uygulayarak deneyim kazanmalari için planlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar
2 Temel Yaşam Desteği Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-211
3 Temel Yaşam Desteği uygulama erişkin Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21
4 Temel Yaşam Desteği uygulama, çocuk ve bebek Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21
5 Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21
6 Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk-bebek Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21
7 Solunum Desteği Sağlamak. Havayolu yönetimi Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55
8 ARA SINAV ARA SINAV
9 Solunum Desteği Sağlamak. Havayolu yönetimi Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55
10 Hava Yolunu Açma Teknikleri Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55
11 Hava Yolunu Açma Teknikleri, Oksijen Tedavisi Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55
12 Entübasyon Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370
13 Entübasyon, AED, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370
14 AED, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 703-717
15 FİNAL final
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı
Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. kitapAna İzmir
 
Mick J. Sanders ; physician advisers, Lawrence M. Lewis, Gary Quick ; contributing editor, Kim D. McKenna. (4th ed.) --St. Louis, MO: Elsevier Mosby/Jems , c2012.
 

https://books.google.com.kh/books?id=PJyhIH8N8qgC&printsec=copyright#v=onepage&q&f=false 

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://cpr.heart.org/en/resuscitation-science/cpr-and-ecc-guidelines

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
6
6
Final Sınavı
1
6
6
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır

X
13

Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.