SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
IAY 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Resüsitasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAY 105
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders;öğrencilerin erişkin,çocuk ve bebekte temel yaşam desteği, ve katı cisme bağlı boğulmalarda ilk yardim ve acil bakim- hava yolunu açma teknikleri, solunum desteği sağlamak.oksijen tedavisinde kullanılan araçlar, oksijen tedavisi, entübasyon, aed, defibrilasyon uygulayarak deneyim kazanmalari için planlanmıştır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri | Öğretim Elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Temel Yaşam Desteği | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-211 |
3 | Temel Yaşam Desteği uygulama erişkin | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21 |
4 | Temel Yaşam Desteği uygulama, çocuk ve bebek | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21 |
5 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Erişkin | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21 |
6 | Katı Cisme Bağlı Boğulmalarda İlk Yardım Ve Acil Bakım- Çocuk-bebek | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertuğ, A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. izmir sayfa:2-21 |
7 | Solunum Desteği Sağlamak. Havayolu yönetimi | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Solunum Desteği Sağlamak. Havayolu yönetimi | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55 |
10 | Hava Yolunu Açma Teknikleri | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55 |
11 | Hava Yolunu Açma Teknikleri, Oksijen Tedavisi | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. İzmir sayfa 33-55 |
12 | Entübasyon | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
13 | Entübasyon, AED, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 384-370 |
14 | AED, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon | Mick J. Sanders, Kim D. McKenna, Lawrence M. Lewis, Gary Quick (eds). (2012). Mosby's Paramedic Textbook 4th, pp 703-717 |
15 | FİNAL | final |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ekşi, A., Zoghi, M., Çertu ğ , A. (2017). Hastane Öncesi Acil Bakımda Temel Ve İleri Yaşam Desteği. kitapAna İzmir
Mick J. Sanders ; physician advisers, Lawrence M. Lewis, Gary Quick ; contributing editor, Kim D. McKenna. (4th ed.) --St. Louis, MO: Elsevier Mosby/Jems , c2012.
https://books.google.com.kh/books?id=PJyhIH8N8qgC&printsec=copyright#v=onepage&q&f=false |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://cpr.heart.org/en/resuscitation-science/cpr-and-ecc-guidelines |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
Final Sınavı |
1
|
6
|
6
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır |
X | ||||
13 | Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Depremde hayat kurtaracak öneriler
İzmir’de yaşanan 6.6 büyüklüğündeki depremin ardından ortaya çıkan video görüntülerde, çoğu vatandaşın sarsıntı sırasında ne yapacağını bilemediği, güvenli bir alanda hayat üçgeni
Sokakta gördüğünüz her maskeyi almayın
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlisi Nursun Üstünkarlı, koronavirüsle mücadelede hayati öneme sahip maskelerin, bazı sokak satıcıları
Maske ve eldiven kullanımında 6 kritik uyarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlisi Nursun Üstünkarlı, maske ve eldiven kullanımındaki yanlışların hastalık riskini arttıracağına dikkat
Yaşlılara ‘evde zaman geçirme’ önerileri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Melahat Kızıl, evde keyifli ve yararlı vakit geçirmeleri için yaşlılara önerilerde bulundu.