İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)

    TS 103 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Fizyoloji
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 103
    Güz
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Problem çözme
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, temel fizyolojik kavramları, vücudun işlevsel organizasyonunu, hücre-organ-sistem ilişkilerini, hücre yapısı ve işlevlerini, vücut sistemlerinin çalışma mekanizmalarını kavraması amaçlanmıştır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Hücrenin işlevlerini tanımlar.
    • Kas-iskelet sisteminin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini tanımlar.
    • Solunum sisteminin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini açıklar.
    • Dolaşım sisteminin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini açıklar.
    • Sindirim sisteminin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini tarif eder.
    • Ürogenital sistemin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini listeler.
    • Endokrin sisteminin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini listeler.
    • Sinir sistemi ve duyu organlarının çalışma mekanizmaları ve işlevlerini tarif eder.
    Ders Tanımı Bu ders: fizyoloji ile ilgili temel kavramlar, hücre, doku, organ ve sistem organizasyonu ile vücut sistemlerinin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini kapsar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş, dersin tanıtımı, İnsan vücudunun organizasyonu, homeostaz ve temel fizyolojik kavramlar Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 1 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 1.
    2 Hücre fizyolojisi ve Membranlardan transport Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 1 ve 7
    3 Kan yapısı ve işlevi, kanamanın kontrolü Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 2
    4 Uyarılma, kasılma mekanizması, kas fizyolojisi Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 2 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 2
    5 Kısa Sınav 1 (Hafta1-4 Konuları) Solunum sistemi: ventilasyon, perfüzyon, difüzyon mekanizmaları Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 3 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 8
    6 Dolaşım sisteminin işlevleri – Kalp uyarı-ileti sistemi ,EKG Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 4 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 6
    7 Nabız, kan basıncı ve düzenlenmesi Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 4 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 6
    8 Ara Sınav
    9 Boşaltım sistemi fizyolojisi Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 5 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 9
    10 Sindirim ve emilim, metabolizma Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 10
    11 Endokrin sistem: Hormonlar ve işlevleri Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 11
    12 Kısa sınav 2 (Hafta 9-12 Konuları) Genital sistem: cinsiyet hormonları ve işlevleri Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 12
    13 Sinir sistemi: Duyusal işlemleme, motor kontrol Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 4
    14 Sinir sistemi: Otonom sinir sistemi, limbik sistem/Özel duyular ve algı Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 4 ve 5
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 FİNAL

     

    Ders Kitabı

    Yüksekokullar için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014 ISBN: 978-975-411-269-6

    Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 1, 2, 3, 4 ve 5

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    -Hemşirelik ve Sağlık MYO için Fizyoloji,Ed: Doç.Dr. Hatice Sütçü Çiçek, Doç.Dr.Ayla Yava, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016

    - İnsan Fizyolojisi, Çev.Ed: Serdar Demirgören. İzmir Güven Kitabevi, 2010

    - Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi, Çeviri Editörü: Hakkı Gökbel, 23.baskı. Nobel Tıp Kitabevleri, 2011

    - Guyton A.C., Hall J.E. Tıbbi Fizyoloji, Çeviri Editörleri: Hayrünisa Çavuşoğlu, Berrak Ç.Yeğen. Nobel Tıp Kitabevleri, 11. Baskı, İstanbul, 2007.

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    20
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    6
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    2
    5
    10
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    8
    8
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    14
    14
    Final Sınavı
    1
    18
    18
        Toplam
    110

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    X
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin