SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
İleri BT ve MR Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 209
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, bilgisayarlı tomografi (BT) ve manyetik rezonans (MR) cihazlarıyla gerçekleştirilen ileri görüntüleme tekniklerini, bunların klinik uygulamalarını ve bu tekniklerin arkasındaki temel mantığı öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ileri BT ve MR tekniklerini kapsar |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tıbbi Terminoloji ve Felsefi Temeller | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 1-20 |
2 | Radyolojide İnsan ve Makine Dengesi | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 21-35 |
3 | BT'de Yenilikler ve Özel Teknikler | Dan & Aksöz, Bilgisayarlı Tomografi Çekim Teknikleri, s. 1-25 |
4 | BT Anjiyografi Uygulamaları | Okur & Kantarcı, MDBT / Koroner Anjiyografi, s. 1-40 |
5 | Kardiyak Anjiyo BT | Okur & Kantarcı, MDBT / Koroner Anjiyografi, s. 41-80 |
6 | İleri BT'de Doz ve Hasta Güvenliği | Oyar, BT Çekim Protokolleri, s. 1-30 |
7 | Ara sınav | |
8 | İleri MR Teknikleri | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 36-55 |
9 | MR Spektroskopi ve Fonksiyonel MR | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 56-70 |
10 | Yapay Zekânın Etik ve Hukuki Temelleri | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 71-95 |
11 | YZ Çağında Radyoloğun Dönüşen Rolü | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 96-115 |
12 | Girişimsel Radyoloji ve Robotik Sistemler | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 116-130 |
13 | Manifesto ve Gelecek Vizyonu | Gürgan, Temel Radyoloji Fiziği, s. 131-145 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | Öğretim elemanının ders notları ve örnek vakalar |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Öğretim elemanının getirdiği çekim örnekleri |
16 | Final sınav |
Ders Kitabı | Ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dan, H., & Aksöz, T. (2006). Bilgisayarlı tomografi çekim teknikleri. Ankara: Pelikan Yayıncılık. ISBN 978-975-877-871-3 Gürgan, U. (2025). Temel radyoloji fiziği. İzmir: Ema Tıp Kitabevi. ISBN 978-625-6343-29-0 Okur, A., & Kantarcı, M. (Eds.). (2006). MDBT / Koroner anjiyografi. İstanbul: Aktif Yayınevi. ISBN 978-975-89863-09 Oyar, O. (2008). BT çekim protokolleri. İstanbul: İstanbul Medikal / İstanbul Tıp Kitabevi. ISBN 978-9944211314 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
90
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..