İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)

    TGT 208 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Tıbbi Görüntülemede Örnek Olgu Analizi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TGT 208
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Karma
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste X ray cihazı, BT, MR, ultrasonografi, mamografi gibi cihazların yapısı, bakım, onarım ve kalibrasyonunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Radyolojik cihazların yapısı ve çalışma prensiplerini tanımlayabilecektir.
    • Cihazlarda bakım, onarım ve kalibrasyonun önemini açıklayabilir
    • Radyolojik cihazlarda oluşabilecek sorunların temel nedenlerini listeleyebilecektir.
    • Cihazlarda oluşan bazı sorunlarda tekniker düzeyinde çözüm önerileri getirebilecektir
    • Tıbbi Görüntülemede mesleki etik ve ahlak kavramlarını, hasta ve hasta yakınlarıyla iletişimin önemini tanımlayabilecektir
    Ders Tanımı Bu ders cihaz parçaları, cihazların effektif kullanımı, cihazların bakım-onarım ve kalibrasyonu konularını kapsar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 OLGU = Radyolojik cihaz yapıları ve çalışma prensipleri Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel Tıp Kitabevleri, 5.baskı, 2016,
    2 OLGU = Radyolojik cihazlarda bakım onarım ve kalibrasyonun tanımı ve önemi Güncel Radyografi Teknikleri Yrd.Doç.Dr.Yeliz Dadalı, Kongre Kitapevi, 2016 S:93-99
    3 OLGU = Radyolojik cihazlarda bakım prosedürü ve kalite kontrol testleri Sonğur, L . (2013). Radyolojide Kullanılan X Işını Cihazlarının Kalite Testleri ve Kalibrasyonu . Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi , 5 (1) , 57-68
    4 OLGU = Radyolojik cihaz arızaları ve teknisyen bazında çözüm önerileri www.megep.meb.gov.tr
    5 OLGU = Radyolojide hasta ve hasta yakınları ile iletişimin önemi Ergin, Akif, Sağlık Hizmetlerinde İletişim, Ankara (2011): Anı Yayıncılık
    6 OLGU = ETİK - Vaka tartışması Meslek Etiği, Emel Bahar, İstanbul: 2014, Detay Yayıncılık
    7 Küçük sınav
    8 OLGU = Radyolojik cihazlarda kullanım hataları ve sonuçları Öğretim elemanının vereceği olgular
    9 OLGU = Travma ve diğer acil vakalarda hastalara genel yaklaşım https://www.ttb.org.tr/STED/sted0202/politravma.pdf
    10 OLGU = Baş-boyun ve iskelet sistemine ait acil vaka örnekleri Öğretim elemanının vereceği olgular
    11 OLGU = Toraks- abdomende acil vaka örnekleri Öğretim elemanının vereceği olgular
    12 Ara sınav
    13 OLGU = Çalışma ortamında teknisyen bazında karşılaşılan problemler Öğretim elemanının vereceği olgular
    14 OLGU = İş başvuruları Öğretim elemanının vereceği olgular
    15 Genel tartışma
    16 Final sınavı

     

    Ders Kitabı

    www.megep.meb.gov.tr

    2-Güncel Radyografi Teknikleri -Yrd.Doç.Dr.Yeliz Dadalı,

       Kongre Kitapevi, 2016, ISBN:978-6056576-74-4

    3-Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel Tıp Kitabevleri,

       5.baskı, 2016, ISBN: 9789754209457

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    1-Ergin, Akif, Sağlık Hizmetlerinde İletişim, Ankara (2011): Anı Yayıncılık.ISNB :978-605-443-421-3

    2-Meslek Etiği, Emel Bahar, İstanbul  2014, Detay Yayıncılık,

    ISBN : 9786054940301

    3- https://www.ttb.org.tr/STED/sted0202/politravma.pdf

    4- Sonğur, L . (2013). Radyolojide Kullanılan X Işını Cihazlarının Kalite Testleri ve Kalibrasyonu  Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi , 5 (1) , 57-68 . Retrieved from

     https://dergipark.org.tr/en/pub/spkd/issue/29273/313443

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    10
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    5
    5
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    20
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    9
    9
    Final Sınavı
    1
    10
    10
        Toplam
    90

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    X
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    X
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    X
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin