SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
TGT 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Radyolojide Kalite
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 206
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, tıbbi görüntülerin tanısal yeterliliğini değerlendirilebilme, oluşan görüntü artefaktlarını/hataları tanımlayabilme ve bunları düzeltme yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Radyolojide radyasyon dozu ve görüntü kalitesinin optimizasyonu, tıbbi görüntülerde oluşan artefaktlar/hatalar, düzeltme yolları ve cihazların kalite kontrol testleri hakkında bilgi verilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tıbbi Görüntülemenin Tarihsel Gelişimi ve Amacı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
2 | Radyolojide Görüntü Kalitesine İlişkin Temel Kavramlar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Tıbbi Görüntülemede Hata Kaynakları ve Düzeltme Yolları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | X-ışınları ile Görüntülemede Oluşan Görüntü Artefaktları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | Manyetik Rezonans Görüntülemede (MRG) Oluşan Görüntü Artefaktları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Ara Sınav | |
7 | Mamografi Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | Bilgisayarlı Radyografi (CR) ve Dijital Radyografi (DR) Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
9 | Floroskopi Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Bilgisayarlı Tomografi (BT) Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Mamografi Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Bilgisayarlı Radyografi (CR) ve Dijital Radyografi (DR) Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | Floroskopi Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Bilgisayarlı Tomografi (BT) Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Konu tekrarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr. İbrahim Tanzer SANCAK, Temel Radyoloji, Güneş Tıp Kitabevleri, 2015 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
X | ||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest