SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Radyolojide Kalite
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 206
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, tıbbi görüntülerin tanısal yeterliliğini değerlendirilebilme, oluşan görüntü artefaktlarını/hataları tanımlayabilme ve bunları düzeltme yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Radyolojide radyasyon dozu ve görüntü kalitesinin optimizasyonu, tıbbi görüntülerde oluşan artefaktlar/hatalar, düzeltme yolları ve cihazların kalite kontrol testleri hakkında bilgi verilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Tıbbi Görüntülemenin Tarihsel Gelişimi ve Amacı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
2 | Radyolojide Görüntü Kalitesine İlişkin Temel Kavramlar | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
3 | Tıbbi Görüntülemede Hata Kaynakları ve Düzeltme Yolları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
4 | X-ışınları ile Görüntülemede Oluşan Görüntü Artefaktları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
5 | Manyetik Rezonans Görüntülemede (MRG) Oluşan Görüntü Artefaktları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
6 | Ara Sınav | ||
7 | Mamografi Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
8 | Bilgisayarlı Radyografi (CR) ve Dijital Radyografi (DR) Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
9 | Floroskopi Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
10 | Bilgisayarlı Tomografi (BT) Sistemlerinde Doz ve Görüntü Kalitesi Optimizasyonu | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
11 | Mamografi Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
12 | Bilgisayarlı Radyografi (CR) ve Dijital Radyografi (DR) Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
13 | Floroskopi Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
14 | Bilgisayarlı Tomografi (BT) Sistemlerinde Kalite Kontrol | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
15 | Konu tekrarı | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr. İbrahim Tanzer SANCAK, Temel Radyoloji, Güneş Tıp Kitabevleri, 2015 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 |
Katılım |
16
|
10
|
||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||
Arazi Çalışması | ||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||
Portfolyo | ||||||
Ödev |
1
|
20
|
||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||
Proje | ||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||
Sözlü Sınav | ||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..