SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Radyobiyoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 205
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste radyoaktivite konusunda temel bilgilerin ve radyasyonun canlılar üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; radyobiyolojinin temellerini ve radyasyonun biyolojik etkilerini içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, dersin tanıtılması / Radyobiyolojinin temelleri | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 6. 2-Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
2 | Radyasyon dozu ve birimleri | Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 7 https://www.afad.gov.tr/kbrn/radyasyon-olcum-birimleri-ve-donusumleri | |
3 | Hücre siklusunda değişik fazaların radyoduyarlılığı | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 10 2-Cengiz KURTMAN, Radyobiyolojide Hücre Siklusu, 5r ve Hasar, Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, 2018. | |
4 | Moleküler radyobiyoloji | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 10 2-Cengiz KURTMAN, Radyobiyolojide Hücre Siklusu, 5r ve Hasar, Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt 17, Sayı 1, 2018. | |
5 | Radyasyonun normal dokularda doz-cevap ilişkisi, Radyasyon duyarlığının fiziksel ve biyolojik etkileri | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 9 2-Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
6 | Dolaylı ve dolaysız etkiler | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 9 2-Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
7 | Hedef teorisi /sağ kalım eğrileri | Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 11 VE 12 | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Radyasyonun erken ve geç etkileri | Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
10 | Radyasyonun DNA ve kromozoma etkileri | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 13 2- Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
11 | Tüm vücut ışınlamalarında akut etkiler, Maksimum uygulanabilir doz | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 15 2-Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
12 | Radyasyondan korunma / Zaman, uzaklık, zırhlama | 1-Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 59 2-Nuri Arslan, Radyasyonun Biyolojik Sistemler Üzerindeki Etkileri, Nucl Med Semin 2017;3(3):178-183. 10.4274/nts.2017.019 | |
13 | Radyasyon Ölçüm Sistemleri | Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8, BÖLÜM 8 http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Radyasyon%20%C3%96l%C3%A7%C3%BCm%C3%BC.pdf | |
14 | Karsinogenler | Samet YALÇIN, Bülent YALÇIN, Karsinojenlerden Korunma, Turkiye Klinikleri J Dermatol-Special Topics. 2010;3(2):124-8. | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Hatice Bilge Becerir, Fadime Alkaya, Radyoterapi fiziği, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020, 1.Baskı, ISBN: 978-605-033-173-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Doğan Bor, Radyasyon: Sağlık Riskleri ve Tanısal İncelemelerde Korunma, Dünya Tıp Kitabevi, 2015, ISBN: 9786059615068 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..