SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Nükleer Tıp
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 203
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste nükleer tıp prensiplerinin, çekim pozisyonlarının ve tekniklerinin, radyasyon güvenliğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Nükleer tıp teknisyeni ile hasta ilişkisi, çeşitli sintigrafi çalışmalarında pozisyonların detayı ve çekim teknikleri, gama kamera, PET ve SPECT cihazlarının çalışma prensipleri konularını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtılması Nükleer Tıbba giriş | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 1-24 | |
2 | Radyasyonun biyolojik etkisi | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 247-259 | |
3 | Radyasyondan korunma | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 197-224 | |
4 | Radyofarmasötikler, Radyofarmasötiklerin kalite kontrolü, Radyoiyot tedavisi | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 261-283 | |
5 | Nükleer tıp uygulamalarında teknisyenin rolü | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 324-334 | |
6 | Ara sınav | ||
7 | Radyasyon deteksiyonu ve Radyasyon detektörleri | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 49-81 | |
8 | Gama Kameralar, Gama kameralarda Kalite Güvenliği | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 82-98 | |
9 | Sintigrafinin biyolojik prensipleri | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 99-111 | |
10 | Ara sınav | ||
11 | SPECT görüntüleme | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 111-115 | |
12 | PET-BT görüntüleme | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 115-130 | |
13 | RIA ve in-vitro çalışmalar: Laboratuvarda güvenlik önlemleri | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 285-292 | |
14 | Tiroid Uptake ve C-14 Üre Nefes Testi | Prof.Dr.Mustafa Demir, Nükleer Tıp Fiziği ve Klinik Uygulamaları, İstanbul, 2014, syf. 293-298 | |
15 | Genel tartışma | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ayşe Mudun, Nükleer Tıp İstanbul Tıp Fakültesi 185. Yıl Ders Kitapları Serisi, Nobel Tip Kitabevi, 2014 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Sema Cantez, Pratik Nükleer Tıp, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı, 1992 2- Eser Lay Ergün, Nükleer Tıp, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2007 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
138
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..