SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Görüntüleme III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 201
|
Güz
|
3
|
8
|
7
|
9
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Manyetik Rezonans Görüntüleme ve Bilgisayarlı Tomografi cihazları ve görüntülemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgi ve becerileri mesleki hayatta uygulama kabiliyeti kazandırmak amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders; Vücudun değişik anatomik bölgelerine yönelik manyetik rezonans görüntüleme ve bilgisayarlı tomografi ile inceleme yöntemleri. konularını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, dersin tanıtılması ; Bilgisayarlı tomografi ve Manyetik Rezonans cihazlarının yapısı, çalışma prensibi ve tarihçesi | Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel&Güneş Kitap Basım, 4.baskı, 2013, S.315-320 Muhammed Elmaoğlu, MR El Kitabı Temel MR Fiziği, Hasta Pozisyonları, Grafiksel Planmalar ve Protokoller, 2014, S:. 1-12. | |
2 | Bilgisayarlı tomografi cihazı, görüntü oluşması, artefaktlar, kalite ve kaliteyi etkileyen faktörler | Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel&Güneş Kitap Basım, 4.baskı, 2013, S:.320-332 | |
3 | MR fiziği ve görüntü oluşumu | Fazıl Gelal ,Radyoloji Fiziği, Nobel Tıp kitapevleri 1.baskı S:141-167 | |
4 | MRG kalite, kaliteyi etkileyen faktörler ve Temel sekanslar, | Fazıl Gelal ,Radyoloji Fiziği, Nobel Tıp kitapevleri 1.baskı S:153-168, S:223-249 | |
5 | Baş ve boyun BT görüntüleme | Hakkı KOÇ, Dursun AKSU, Tomografi & PET-CT hasta hazırlık veçekim protokolleri Kongre kitapevi, 2015, S:5-72 | |
6 | Baş-boyun manyetik rezonans görüntüleme | Muhammed Elmaoğlu, MR El Kitabı Temel MR Fiziği, Hasta Pozisyonları, Grafiksel Planmalar ve Protokoller, 2014, S :69-98 | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | Toraks ve abdomen BT görüntüleme | Hakkı KOÇ, Dursun AKSU, Tomografi & PET-CT hasta hazırlık veçekim protokolleri Kongre kitapevi, 2015, S: 104-147 | |
9 | Toraks-abdomen manyetik rezonans görüntüleme | Muhammed Elmaoğlu, MR El Kitabı Temel MR Fiziği, Hasta Pozisyonları, Grafiksel Planmalar ve Protokoller, 2014, S: 183-205 | |
10 | Vertebra BT görüntüleme | Hakkı KOÇ, Dursun AKSU, Tomografi & PET-CT hasta hazırlık veçekim protokolleri Kongre kitapevi, 2015, S: 72-103 | |
11 | Vertebra manyetik rezonans görüntüleme | Muhammed Elmaoğlu, MR El Kitabı Temel MR Fiziği, Hasta Pozisyonları, Grafiksel Planmalar ve Protokoller, 2014, S: 101-140. | |
12 | Arasınav | ||
13 | Ekstremite BT + diğer özel BT tetkikleri | Hakkı KOÇ, Dursun AKSU, Tomografi & PET-CT hasta hazırlık veçekim protokolleri Kongre kitapevi, 2015, S:149-249 | |
14 | Üst ve alt ekstremite manyetik rezonans görüntüleme | Muhammed Elmaoğlu, MR El Kitabı Temel MR Fiziği, Hasta Pozisyonları, Grafiksel Planmalar ve Protokoller, 2014, S: 143-178 | |
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1-Tamer Kaya, Temel Radyoloji Tekniği, Nobel Tıp Kitabevleri, 5.baskı, 2016, ISBN: 9789754209457. 2-Orhan Oyar, Radyolojide Temel Fizik Kavramlar, Nobel Tıp Kitabevleri, 1998 . İSNB 9754200173 3-H.İbrahim Özdemir, Temel Tıbbi (Radyolojik) Görüntüleme Tekniği, Hiperlink Yayınları, 2015, ISBN: 9789944157919 4-http://www.megep.meb.gov.tr |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
10
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
6
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
13
|
13
|
Final Sınavı |
1
|
19
|
19
|
Toplam |
270
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..