SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)Dersin Adı |
Radyolojik Anatomi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 106
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste konvansiyonel, dijital, floroskopik ve kesitsel olarak elde edilmiş olan radyografik görüntülerde anatomik yapıların tanınması ve ayırt edilebilmesi becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Derste genel insan anatomisinin radyolojik incelemelerdeki kullanımı ve karşılıkları anlatılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, dersin tanıtılması Radyolojik anatomiye girişi-Kesitsel görüntüleme teknikleri. | Çağatay Barut,Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, S. 1-3 | |
2 | İskelet sistemi radyolojik anatomisi. Kranium-spine | Çağatay Barut,Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, S. 2-13, 30-31, 46-47, 120-153, Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 2-12, 44-59 | |
3 | İskelet sistemi radyolojik anatomisi. Üst ektremite | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 82-143 | |
4 | İskelet sistemi radyolojik anatomisi. Alt ekstremite | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 144-205 | |
5 | Santral ve periferik sinir sistemi radyolojik anatomisi | Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 34-44 | |
6 | Duyu organları ve Boyun radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 12-17, 30-37 | |
7 | Küçük sınav | ||
8 | Solunum sistemi -thoraks radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 208-209, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 87-110 | |
9 | Gastrointestinal sistem radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 240-267, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 119-140 | |
10 | Genitoüriner sistem radyolojik anatomisi | Çağatay Barut,Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, S. 266-319, Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 148-185 | |
11 | Dolaşım sistemi radyolojik anatomisi | Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 280-337 | |
12 | Ara sınav | ||
13 | Pediatrik radyolojik anatomi | Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 42-43, Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 62-63, Lothar Wicke, Atlas of Radiologic Anatomy, Urban & Schwarzenberg, S. 94-95 | |
14 | Endokrin sistem radyolojik anatomisi, Normal varyasyonlar ve patolojik Radyografiler | Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003, S. 44-47, Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, S. 38-41, 224-227 | |
15 | Tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı |
1-Torsten B. Moeller, Emil Reif, Çeviren: Evrim Özmen, Radyografik Anatomi Cep Atlası, Güneş Tıp Kitapevleri, 2013, ISBN: 978-975-277-493-3
2-Evren Üstüner, İnsan Anatomisi Görüntüleme Atlası, 3.baskı, Pelikan Yayıncılık, 2003. ISBN: 07234 3294 5
3-Çağatay Barut, Netter`in Kısa Radyolojik Anatomisi, Palme Yayıncılık, 2012, ISBN: 978-605-355-060-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Temel Tıbbi (Radyolojik )Görüntüleme Tekniği , Dr.İbrahim Özdemir, Hiper Tıp, 2015 ISBN:978-9944-157-91-9
2- Doğan Taner, Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler Ve Sırt Bölgesi, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019, ISBN: 978975710 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
5
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
|||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
1
|
20
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
25
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
5
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..