SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
YB 250 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yaşlıda Nörolojik Hastalıklar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
YB 250
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yaşlı bireylerde sık görülen nörolojik hastalıklar hakkında temel kavramsal bilgileri açıklama ve bu hastalıklara sahip yaşlı bireye bakım ve yaşam kalitelerinin arttırılmasına ilişkin uygulamaları açıklama ve kullanma. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yaşlılığa bağlı nörolojik değişiklikler, serebrovasküler hastalıklar, demans oluşturan durumlar, Parkinson hastalığı, epilepsi, periferik nöropatiler, vitamin B12 eksikliği, baş ağrıları, multipl skleroz, kas hastalıkları, Stupor ve koma konularını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaşlılığa bağlı nörolojik değişiklikler. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Yaşlılığa bağlı nörolojik değişiklikler. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
3 | Yaşlılığa bağlı nörolojik değişiklikler. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
4 | Serebrovasküler hastalıklar. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Serebrovasküler hastalıklar. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Demans oluşturan durumlar. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Parkinson hastalığı. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Epilepsi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
10 | Periferik nöropatiler | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
11 | Vitamin B12 eksikliği | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
12 | Baş ağrıları. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Multipl skleroz, kas hastalıkları. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Multipl skleroz, kas hastalıkları. | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
15 | Stupor ve koma | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | Final SINAVI | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
Ders Kitabı | 1.Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal & Nobel;2006. , ANKARA 2.Prof. Dr. Yeşim GÖKÇE-KUTSAL, Temel Geriatri, C-1, Güneş Tıp Kitabevleri, 2007, ANKARA\n3. PowerPoint sunumlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
5
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
3
|
15
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
22
|
22
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
135
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
|||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest