SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
TS 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Anatomi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 101
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, anatomik terminolojiyi anlaması, vücut sistemlerinin topografik anatomilerini ve yapılarını öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders: Anatomi ile ilgili temel kavramlar, anatomik terminoloji, vücut sistemlerinin anatomik yapılarını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı, İnsan vücudunun organizasyonu Terminolojiye giriş | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.1-6 |
2 | Tıbbi ve anatomik terminoloji | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.8-14 |
3 | Hareket sisteminin yapısı – Kemikler | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.15-53 |
4 | Hareket sisteminin yapısı – Eklemler ve Kaslar | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.58-72 |
5 | Solunum sisteminin topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.74-118 |
6 | Dolaşım sisteminin topografik anatomisi ve yapısı – Kalp | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.121-127 |
7 | Dolaşım sisteminin topografik anatomisi ve yapısı – Damarlar-lenfatik sistem | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.129-158 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Boşaltım sistemi topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s. 210-215 |
10 | Sindirim sistemi topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.160-186. |
11 | Endokrin sistem topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.241-247 |
12 | Genital sistem topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.216-237 |
13 | Sinir sistemi topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.249-299 |
14 | Sinir sistemi topografik anatomisi ve yapısı | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.249-299 |
15 | Duyu organlarının anatomisi | Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi s.306-324 |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | -Prof. Dr.Mehmet Yıldırım İnsan Anatomisi Nobel tıp kitap evi 6.baskı s. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - Sağlık ve Spor Yüksekokulları İçin İşlevsel Anatomi, Lokman Öztürk. Altın Nokta Yayınları, 2012 - Fonksiyonel Anatomi: Baş, Boyun ve İç Organlar , Prof. Dr. Bedia SANCAK, Prof. Dr. Meserret CUMHUR. Güneş Tıp Kitabevi, 2012 ISBN: 9787064149 - Tıp Fakültesi Öğrencileri için Gray’s anatomi, Drake R., Vogl AW., Mitchell AW. 2. Baskı, Güneş Tıp Kitabevleri, 2011. - Anatomi ve Fizyoloji, Abdurrahman AKTÜMSEK,Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. -Anatomide Başarı Topografik Anatomi Çalışma Kitabı, Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM. 2011 ISBN: 9789754208177 - Resimli Sistematik Anatomi. Mehmet YILDIRIM. Nobel Tıp Kitabevi,2013 ISBN: 9789754209495, |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
6
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
8
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
126
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
|||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest