Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Yaşlı Bakımı (Türkçe)

YB 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yaşlılarda Kronik Hastalıklar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
YB 203
Güz
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Kronik hastalığı olan bireyin bakımında nelere dikkat edileceği ve sağlıklı bireylerde kronik hastalıklardan korunmanın nasıl olacağının kavranması hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kronik hastalıkları ve kronik hastalıklar ile ilgili kavramları tanımlayabilecektir.
  • Yaşlılarda en sık görülen kronik hastalıkları listeleyebilecektir.
  • Kronik hastalıkların nedenlerini ve etki eden faktörleri açıklayabilecektir.
  • Kronik hastalıklara ait belirtileri sayabilecektir.
  • Kronik sistem hastalıklarından sonra doğabilecek komplikasyonları açıklayabilecektir.
  • Kronik sistem hastalıklarını ve kronik sistem hastalıklarında yaşlı bakımının özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • Kronik hastalığa sahip yaşlıya yönelik bütüncül yaklaşım önerileri geliştirebilecektir.
  • Kronik hastalığa sahip yaşlıya yönelik bütüncül yaklaşım önerileri geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; Kronik hastalık tanımını, özelliklerini, kronik hastalıklardan nasıl korunulacağını ve kronik sistem hastalıklarında bakımın nasıl olacağını içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, tanışma, dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin belirlenmesi.
2 Kronik hastalıklar tanımı, özellikleri, seyri, evreleri ve korunma yolları Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,193-199
3 Solunum sisteminin kronik hastalıkları ve bakımı Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,309-396
4 Kardiyovasküler sistemin kronik hastalıkları ve bakımı Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,407-488
5 Üriner sistemin kronik hastalıkları ve bakım Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,541-599
6 Sindirim sisteminin kronik hastalıkları ve bakımı Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,607-653
7 Endokrin sistemin Kronik hastalıkları ve bakımı Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,673-708
8 Ara Sınav
9 Hematolojik sistemin kronik hastalıkları ve bakımı Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,485-534
10 Nörolojik sisteminin kronik hastalıkları ve bakımı Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,783-858
11 Kas iskelet sisteminin kronik hastalıkları ve bakım Tan M. (2013). İç Hastalıkları Hemşireliği, Ed: Durna Z.497-545
12 Onkolojik hastalıklar ve bakım Akdemir N., Birol L. (2005). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,246-304
13 Yaşlılarda bağışıklama ve aşılar Özmete, E. (2018).Yaşlığa Çok Yönlü Bakış. Yaşlılarda Sık Görülen Durumlar-2 Kronik Hastalıklar, 164-168.
14 Olgu sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 FİNAL SINAVI

 

Ders Kitabı
  1. Akdemir, N., Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Geliştirilmiş 2.Baskı, 2005, Ankara. ISBN: 9786052585214
  2. Aras, S. (2018). Yaşlılığa Çok Yönlü Bakış: Yaşlıda Sık Görülen Durumlar-1 Geriatrik Sendromlar, Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara. ISBN: 978-605-9877-60-2
  3. Varlı, M. (2018). Yaşlılığa Çok Yönlü Bakış: Yaşlıda Sık Görülen Durumlar-2 Kronik Hastalıklar, Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara. ISBN: 978-605-9877-56-5

 

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Durna Z. İç Hastalıkları Hemşireliği, Akademi Basın ve Yayıncılık, 1.Baskı, 2013, İstanbul.
  2. Arıoğul, S., Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal &Amp; Nobel;2006, Ankara ISBN: 9789755670379
  3. Aslan, D, Özbek, M., Geriatri ve Gerontoloji II, Rekmay, 2009, Ankara
  4. Kutsal, G. Y., Temel Geriatri, Güneş Tıp Kitapevleri, 2007, Ankara. ISBN: 9789752771512

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
7
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
10
10
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
16
16
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler

X
13

Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.