SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Yaşlı Bakımı (Türkçe)
RTV 215 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Güzel Konuşma Sanatı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
RTV 215
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye, kelimeleri ve sesleri doğru telaffuz etmek, güzel konuşmak ve anlayarak hızlı okuma yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ses, diksiyon, hızlı okuma |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 19-77. |
2 | Türk Dili’nin özellikleri, yazı ve konuşma dili arasındaki farkların aktarılması | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 77-119. |
3 | Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 119- 136. |
4 | Konuşmanın en önemli ögesi olan solunum uygulamaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 136-162. |
5 | Konuşmanın etkisini artıran Vurgu, Tonlama ve Duygu çalışmaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 162-174. |
6 | Ünlü ve ünsüz harflerin çıkış yerleri ve ilgili tekerleme çalışmaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 174-213. |
7 | Türkçede ulama ve akıcılık uygulamaları | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 213-238. |
8 | Türk diline yabancı dillerden giren sözcüklerin doğru seslendirilmesi | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 238-266. |
9 | Göz hafızası ve okuma hızı konularında metin üzerinden çalışma | |
10 | Noktalamanın konuşma ve okumaya etkileri konusunda uygulamalar | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278. |
11 | Haber ve program metinleri üzerinden uygulama | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 266-278. |
12 | Doğaçlama konuşma uygulaması | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295. |
13 | Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 278-295. |
14 | Stüdyoda uygulama, haber ve program sunumu | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 Sayfa: 295-451. |
15 | Sınav ve değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Şahzade, Dilek, Türkçe’yi Doğru, Etkili ve Güzel Konuşma Kit-Hapı: Konuş Ki, Seni Görebileyim. İstanbul : Omega Yayınları, 2007. ISBN: 978-975-468-711-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
32
|
32
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler |
|||||
13 | Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL
Giderek yaşlanan dünyada yaşlı sağlığının önemini anlamak ve artan yaşla birlikte biyopsikososyal değişikliklere yönelik sunulan hizmet olanaklarını çeşitlendirip sürekli hale getirmek en
Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı
Yaşlanmayla birlikte artan diş kayıplarına ve diş sorunlarına dikkat çekmek ve ileri yaş bireylerde ağız ve diş sağlığının sürdürebilmesini sağlamak amacıyla “Türk
YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Yaşlı Bakımı Programı olarak tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisinin özellikle yaşlı bireyler üzerinde yol açtığı fiziksel