Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
ÇOCUKLAR YAZAMIYORSA DİKKAT!
Eğitim öğretim döneminin başlamasının üzerinden bir ay geçmesine rağmen çocuklar, yazmada, resim yapmada sıkıntı yaşayabilir. Çocukların kas gelişiminin omuzdan parmaklara doğru oluştuğunu ve ‘ince motor becerilerinin” gelişmesi için zamana ve ilgiye ihtiyaç duyduğunu belirtiliyor. Uzmanlar, yazamadığı için çocuklara kızmak yerine, ipe mandallarla nesneleri takmaktan yoğurma maddeleriyle oynamaya dek çocukların el becerilerini arttırıcı aktiviteler öneriyor.
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Görevlisi Ezgi Oral, çocuklarda kas gelişiminin omuz hareketleriyle başladığını zamanla el ve parmaklara kadar indiğini kaydetti. Çocuklarda ince motor becerilerinin sağlaması için sadece kas kontrolünün yeterli olmadığını el – göz koordinasyonun oluşturulması gerektiğini vurgulayan Oral, “Çocuklar onlara verdiğiniz kalemi önce avuçlarıyla kavrayarak omuz hareketleri ile karalamalar yapar. Sonra elleri kullanarak çizimler gerçekleştirir. En son ise parmakları kullanarak çizimlere başlar. Çocuğa gösterdiğimiz nesneyi yakalamak için çocuk elini doğru yere uzatabilmelidir. İnce motor becerilerde yaşanan güçlükler çocuğun yemek yeme, giyinme gibi öz bakım becerilerinden okuldaki etkinlikleri gerçekleştirebilme, resim yapabilme ve yazma gibi pek çok beceriyi kazanmasında güçlükler yaratabiliyor” dedi.
‘Çözüm oyunlu egzersizde’
Çocukların okul öncesi ve sonrası dönemlerde sıkıntı yaşayabildiklerini, bunu önlemek için ince motor becerileri geliştirici aktivitelerle desteklenmeleri gerektiğini ifade eden Oral, bunun hem aileyle çocuğun keyifli zaman yaşamasını hem de okuldaki akademik becerilere hazırlanmasını sağlayacağını belirtti. Oral, şunları söyledi:
“Çeşitli etkinliklerle çocuğun ince motor becerileri gelişebilir. Aileler çocukları ile yapacakları basit etkinliklerle bunu destekleyebilirler. İpe mandallarla nesneleri takma, yoğurma maddeleriyle oynama, resim yapma, takmalı çıkarmalı oyuncaklarla oynama, delikli yüzeylerden ipleri geçirme, ipe boncukları dizme gibi etkinlikler bu becerilerin desteklenmesine yardımcı olacaktır. Özgül öğrenme güçlüğü gibi yaşanan bazı sıkıntılar da yazmayla ilgili becerilerde sorunlara sebep olabilmektedir. Ek çalışmalara rağmen yazmada problemler görülüyorsa çocuğa kızmak yerine durumun kaynağı araştırılmalı. Bir uzmandan destek alınmalıdır. Çocuğu yapamadıkları için cezalandırmak kızmak onun hem kişiliğini etkileyecek hem de okuldan soğumasına sebep olacaktır.”
HABER |TÜM HABERLER
SAĞLIĞIN KORUNMASI SEMİNERLERİ-1
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Toplumsal ve Sosyal Katkı Komisyonu tarafından düzenlenen Sağlığın Korunması Seminerleri kapsamında "CİNSEL SAĞLIK" eğitimi gerçekleştirildi.
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
TÜBİTAK Projeleri İçin Yol Gösterdi
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve TÜBİTAK Sağlık Bilimleri Araştırma Destek Grubu Yürütme Kurulu Üyesi Prof.
BİLGİYE DAYALI DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Berna MUSAL, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) öğretim elemanları
İZMİR SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULLARI EĞİTİM GÜNLERİ ÇALIŞTAYI
İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nin işbirliği ile 7 Eylül 2023 tarihinde İzmir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Eğitim Günleri-I çalıştayı ev
7 Kurumu Buluşturan Çalıştay
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), kentteki 7 yükseköğretim kurumunun katılımıyla bu yıl ilk kez düzenlenen ‘İzmir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Eğitim Günleri’ çalıştayına
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik