Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
İLKYARDIMA HEVESLİYİZ AMA BİLİNÇLİ DEĞİLİZ
Yardım etmek isterken “yaralılara” zarar verdiğimiz belirlendi. Vatandaşların ilkyardım konularını basite aldığı ve ilkyardımı “kendi” yapabilecekleri bir durum olarak gördükleri ortaya çıktı. “Bireylerin İlkyardım Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi” araştırmasına katılanların yüzde 91,5’i acil bir durumda 112 Acil Servis’i arayacağını söylemesine karşın, özel bir müdahale gerektiğinde 112 arama oranlarının yüzde 4’lere kadar düştüğü belirlendi.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Melahat Kızıl’ın yürütücülüğünde “İlkyardım Dersi” kapsamında öğrenciler, yüz yüze 390 kişiyle görüştü ve 27 soruluk ankete yanıt aradı. İEÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. İlgi Şemin, Öğretim Üyeleri Nursun Üstünkarlı, Şenay Yıldız, Yrd. Doç. Dr. Kaan Kurtel’in de destek verdiği araştırmada, öğrenciler, anket katılımcılarını eksik ve yanlışlarına karşı da bilgilendirdi.
Kızıl, toplumda 112’yi aramayla ilgili bilincin oluştuğunun düşünülmesine karşın, bu bilginin sadece hastalık, trafik kazaları, kalp krizi gibi durumlarda geçerli olduğunun belirlendiğini söyledi. İlkyardımın basite alındığını kaydeden Kızıl, “İnsanların ilkyardım konusunda belli özgüvenleri ve müdahale etme istekleri var. Kişiler okul yıllarında öğrendikleri ilkyardım bilgilerini hala daha muhafaza ediyor. İlkyardım uygulamalarının değişebileceği ya da farklı uygulamalar olabileceği hakkında herhangi bir fikirleri bulunmuyor. Anketimize katılanların yüzde 91,5’i acil bir durumda 112 Acil Servis’i arayacağını söyledi. Ancak soruların tümünü değerlendirdiğimiz özel bir müdahale gerektiğinde 112 arama oranları yüzde 4’lere kadar düşüyor” dedi.
112 Acil Servis’in sadece ambülans çağırmak için değil ilkyardım ve acil yardım konusunda belli direktifleri almak için de kullanıldığını ancak vatandaşların bu durumu bilmediğini kaydeden Kızıl, ilkyardım eğitimi alan bireylerin de bilgilerinin sürekli yenilenmesi gerektiğini aktardı. Bilinçsizce yapılan ilkyardımın kişilerin ölümüne ya da sakat kalmasına neden olduğunu vurgulayan Kızıl, “İnsanların ilkyardım konusunda bilinçlenmesini ve yanlış ilkyardım uygulamalarından kaçınmalarını hedefliyoruz. Anketimiz gönüllü katılım esasına göre yapıldı. Yanlış olan her bilgi için eğitim verildi.
İlk müdahalenin hızla yapılması hayatta kalma şansını arttırıyor” diye konuştu.
KUTU… KUTU… KUTU…
. Sağlıkla ilgili acil bir durumda hangi numarayı ararsınız sorusuna; katılımcıların yüzde 6,4’ü AKS 110’nu arayacağını, yüzde 91,5’i 112’ye ulaşacağını söyledi.
. Yere yığılıp kalan birini gördüğünüzde nasıl müdahale edersiniz sorusuna; yüzde 43,3’ü 112’yi arayacağını belirtti. Soruya, 7,4 oranında yüze su veya kolonya serpeceğini, 7,6’sı yüzüne tokat atacağı yanıtını verdi. Ayrıca yumruk, tekme atabileceğini belirtenler oldu.
. Bir kazada kopan uzvu nasıl muhafaza edip acil servise ulaştırırsınız sorusuna; katılımcıların yüzde 11,3’ü 112’yi ararım, yüzde 18,7’si organı bir beze sararım, yüzde 27,4’ü buzdolabına koyarım, yüzde 6,7’si buzun içine koyacağını belirtti. Katılımcıların bazıları kopan organa ‘zeytinyağı sürerim’ yanıtını verdi.
. Böcek veya yılan sokmalarında nasıl müdahale edersiniz sorusuna; yüzde 21,5’i 112’yi ararım, yüzde 15,4’ü turnike yaparım, yüzde 11,8’i kan akıtırım, yüzde 13,6’sı emerim, yüzde 5,9’u buz koyarım dedi. Örtü ile bağlarım, o bölgeyi yıkarım, evdeki ilaçları uygularım, yoğurt sürerim, tütün basarım, zeytinyağlı bez sararım, çamur sürerim gibi yanıtlar da oldu.
. Bayılan kişiye nasıl müdahale edersiniz sorusuna da yüzde 18,2’si 112’yi ararım, yüzde 6,4’ü ayaklarını yükseğe kaldırırım, yüzde 12,6’sı yüzüne su serperim, yüzde 32,8’i kolonya koklatırım, yüzde 5,9’u tokat atarım yanıtını verdi. Ayrıca sarsarım, korkuturum gibi yanıtlar verenler de bulundu.
HABER |TÜM HABERLER
SAĞLIĞIN KORUNMASI SEMİNERLERİ-1
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Toplumsal ve Sosyal Katkı Komisyonu tarafından düzenlenen Sağlığın Korunması Seminerleri kapsamında "CİNSEL SAĞLIK" eğitimi gerçekleştirildi.
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
TÜBİTAK Projeleri İçin Yol Gösterdi
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve TÜBİTAK Sağlık Bilimleri Araştırma Destek Grubu Yürütme Kurulu Üyesi Prof.
BİLGİYE DAYALI DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Berna MUSAL, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) öğretim elemanları
İZMİR SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULLARI EĞİTİM GÜNLERİ ÇALIŞTAYI
İzmir Ekonomi Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nin işbirliği ile 7 Eylül 2023 tarihinde İzmir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Eğitim Günleri-I çalıştayı ev
7 Kurumu Buluşturan Çalıştay
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), kentteki 7 yükseköğretim kurumunun katılımıyla bu yıl ilk kez düzenlenen ‘İzmir Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Eğitim Günleri’ çalıştayına
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik