SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
TS 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tıbbi Terminoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 105
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, tıp mesleğinde kullanılan özgün mesleksel terimlerin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenip, gerekli durumlarda kayıt edebilmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tıbbi terminolojiye giriş, Terminolojide ön ve son ekler \\nKan Hastalıkları Terminolojisi,\\nTanısal Terminoloji,\\nSolunum Sistemi Terminolojisi,\\nHareket Sistemi Terminolojisi,\\nKardiyovasküler Sistem Terminolojisi, \\nÜriner ve Genital Sistem Terminolojisi, Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi,\nGöz ve KBB Terminolojisi\nEndokrin Sistem ve Dermatoloji Terminolojisi,\nSinir Sistemi ve Psikiyatri Terminolojisi. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı ve Derse Giriş | S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 13-54 |
2 | Terminolojide ön ve son ekler. | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 2-24 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 59-66 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | Tanısal Terminoloji. | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 148-178 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 67-85 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | Hareket Sistemi Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 98-118 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 97-107 Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Solunum Sistemi Terminolojisi. | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 24-54 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 109-114 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 24-54 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 115-123 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi 2 | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 54-82 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 125-131 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Gastro-İntestinal Sistem Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 24-82 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 133-143 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | Üriner Sistem Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 98-118 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 145-150 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | Genital Sistem Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 98-118 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 151-158 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | Dermatoloji ve Endokrin Sistem Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 54-98 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 185-192 Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Sinir Sistemi ve Psikiyatri Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 82-98 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 167-176 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | Göz ve KBB Terminolojisi | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 sayfa 54-82 S Ekinci,G Hatipoğlu,Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. Sayfa 177-185 Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | Didem Arslantaş, Tıbbi Terminoloji. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını NO: 2525. Eskişehir, 2012. ISBN 9789750611964 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Sebahat Ekinci, Gül Hatipoğlu, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, 2012, ISBN:9789758322176. • Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Tıbbi Terminoloji (Tedavi Hizmetleri). Ankara, 2008. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
132
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
|||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik
Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın
Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.
İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek
FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli
FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde