SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
TS 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizyoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 103
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, temel fizyolojik kavramları, vücudun işlevsel organizasyonunu, hücre-organ-sistem ilişkilerini, hücre yapısı ve işlevlerini, vücut sistemlerinin çalışma mekanizmalarını kavraması amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders: fizyoloji ile ilgili temel kavramlar, hücre, doku, organ ve sistem organizasyonu ile vücut sistemlerinin çalışma mekanizmaları ve işlevlerini kapsar. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı, İnsan vücudunun organizasyonu, homeostaz ve temel fizyolojik kavramlar | Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 1 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 1. |
2 | Hücre fizyolojisi ve Membranlardan transport | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 1 ve 7 |
3 | Kan yapısı ve işlevi, kanamanın kontrolü | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 2 |
4 | Uyarılma, kasılma mekanizması, kas fizyolojisi | Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 2 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 2 |
5 | Kısa Sınav 1 (Hafta1-4 Konuları) Solunum sistemi: ventilasyon, perfüzyon, difüzyon mekanizmaları | Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 3 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 8 |
6 | Dolaşım sisteminin işlevleri – Kalp uyarı-ileti sistemi ,EKG | Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 4 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 6 |
7 | Nabız, kan basıncı ve düzenlenmesi | Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 4 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 6 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Boşaltım sistemi fizyolojisi | Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 5 Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 9 |
10 | Sindirim ve emilim, metabolizma | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 10 |
11 | Endokrin sistem: Hormonlar ve işlevleri | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 11 |
12 | Kısa sınav 2 (Hafta 9-12 Konuları) Genital sistem: cinsiyet hormonları ve işlevleri | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 12 |
13 | Sinir sistemi: Duyusal işlemleme, motor kontrol | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 4 |
14 | Sinir sistemi: Otonom sinir sistemi, limbik sistem/Özel duyular ve algı | Yüksekokullar için Fizyoloji, 2014, Ed: Prof.Dr.Berrak Ç.Yeğen, Bölüm 4 ve 5 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı | Yüksekokullar için Fizyoloji. Ed.Prof.Dr. Berrak Ç.Yeğen. Yüce Yayım, 2014 ISBN: 978-975-411-269-6 Süleyman Tetik, Sevinç İnan, İlgi Şemin. İnsan vücudunun yapısı ve işlevi Bölüm 1, 2, 3, 4 ve 5
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | -Hemşirelik ve Sağlık MYO için Fizyoloji,Ed: Doç.Dr. Hatice Sütçü Çiçek, Doç.Dr.Ayla Yava, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016 - İnsan Fizyolojisi, Çev.Ed: Serdar Demirgören. İzmir Güven Kitabevi, 2010 - Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi, Çeviri Editörü: Hakkı Gökbel, 23.baskı. Nobel Tıp Kitabevleri, 2011 - Guyton A.C., Hall J.E. Tıbbi Fizyoloji, Çeviri Editörleri: Hayrünisa Çavuşoğlu, Berrak Ç.Yeğen. Nobel Tıp Kitabevleri, 11. Baskı, İstanbul, 2007.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
|||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik
Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın
Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.
İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek
FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli
FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde