Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)

IAY 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mesleki Uygulama II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAY 202
Bahar
4
12
10
15

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Gösterip yaptırma
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilere; Çevresel aciller, zehirlenmeler, EKG çekmek ve ritim tanılama, acil protokollerle ilgili algoritmaları uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • EKG çekimi yapabilecek ve değerlendirebilecektir.
  • Çocuk ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulayabilecektir.
  • Yetişkin ileri yaşam desteği algoritmalarını uygulayabilecektir.
  • Yenidoğana resüsitasyon uygulayabilecektir.
  • Acil protokollerle ilgili algoritmalarla uygulamalar yapabileceklerdir.
  • Uygulamalar sırasında arkadaşları ile iletişim içerisinde ekip çalışması yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders doğum yapan ve yenidoğan bebeklerin bakımını sağlamayı, psikiyatrik, pediatrik, geriatrik ve hematolojik hastaların hastane öncesi acil bakım protokolleri doğrultusunda tedavilerinin ve bakımlarının öğrencilere öğretilmesi planlanmıştır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
2 Kardiyak arrest algoritmaları A.Ekşi (2021) hastane öncesi acil bakımda EKG ve ileri yaşam desteği uygulamaları, Ema tıp kitabevi yayıncılık, sayfa:63-67
3 Taşikardi ve Bredikardi Algoritimleri A.Ekşi (2021) hastane öncesi acil bakımda EKG ve ileri yaşam desteği uygulamaları, Ema tıp kitabevi yayıncılık,sayfa:69-87
4 EKG çekmek ve ritim tanılamak, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I A.Ekşi (2021) hastane öncesi acil bakımda EKG ve ileri yaşam desteği uygulamaları, Ema tıp kitabevi yayıncılık sayfa:3-63
5 Acil İlaçlar, Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
6 Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
7 Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
8 Yetişkin Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
9 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
10 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
11 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
12 Çocuk Ritim Bozukluklarında Acil Bakım Protokollerini Uygulama-I https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
13 ARA SINAV ARA SINAV
14 Neonatal Resusitasyon https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 FİNAL FİNAL

 

Ders Kitabı

A.Ekşi (2021) hastane öncesi acil bakımda EKG ve ileri yaşam desteği uygulamaları,  Ema tıp kitabevi yayıncılık, ISBN:9786257849449

https://nasemso.org/wp-content/uploads/National-Model-EMS-Clinical-Guidelines_2022.pdf 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Mick J. Sanders ; physician advisers, Lawrence M. Lewis, Gary Quick ; contributing editor, Kim D. McKenna. (4th ed.) --St. Louis, MO: Elsevier Mosby/Jems , c2012.

2-Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
12
192
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
20
20
Ödev
1
30
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
25
25
Final Sınavı
1
34
34
    Toplam
435

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Afet ve kriz durumlarında aktif olarak sorumluluk alır

13

Acil Yardım işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.