SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
TGT 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tıbbi ve Radyolojik Terminoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TGT 105
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, tıp mesleğinde ve radyolojide kullanılan özgün mesleksel terimlerin yazılışını, okunuşunu ve anlamlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; Terminolojide genel bilgiler, genel anatomik terminoloji, vücut sistemlerinin terminolojileri, radyolojide kullanılan sistemlerin ve sistem parçalarının terminolojisi, çekim parametreleri terminolojisi, tetkik istem formlarının terminolojisi konularını içermektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtılması Temel Kelime Yapısı Bilim Dalları ve Uzmanlıklar | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 1-34 |
2 | Temel vücut yapısı, önekler, sonekler | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 43-105 |
3 | Quiz / Küçük sınav | |
4 | Vücut organizasyonu ve Hareket Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 153-233 |
5 | Sinir Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 233-259 |
6 | Dolaşım Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 259-289 |
7 | Solunum Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 289-321 |
8 | Sindirim Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 321-359 |
9 | Ara sınav | |
10 | Ürogenital Sistem | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 359-415 |
11 | Duyu Organları | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 415-459 |
12 | Endokrin Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 43-105 |
13 | Bağışıklık Sistemi | Tıbbi Terminoloji Cem Sezai Başar syf 459-481 |
14 | Radyolojik terminoloji | Tıbbi ve Radyolojik Terminoloji Dr. H. İbrahim Özdemir, syf.28-31 |
15 | Genel tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Tıbbi Terminoloji, Cem Sezai Başar, EMA Tıp Yayınevi 2021, ISBN: 9786257849418 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dr. Mehmet Özden. Tıbbi Terminoloji. Ankara, 2002 2-Çeşitli tıp sözlükleri ve anatomi atlasları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
6
|
6
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
7
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
11
|
11
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
|||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest