SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
TS 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 208
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Organize edilmiş sağlıkta iyileştirme projeleri ile kuramsal ve uygulamalı olarak öğrencilerimizin sorumluluk bilincini, uygulama esnasında işbirligi, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek; çevre sağlık koşullarını düzeltmeye, bireylere sağlık bilgisi vererek sağlık konularında farkındalık oluşturmaya, toplum ihtiyaçlarına karsı duyarlılık geliştirmeye katkıda bulunmak ve bu konularda süreklilik sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Etkin İletişim Teknikleri, Topluma Hizmet Uygulama Alanları,Topluma Hizmet Projesini Projelendirme Süreci (Araştırma, Planlama, Uygulama, Ölçme ve Değerlendirme), İş Fikri Üretme//Proje konularının belirlenmesi, Proje Sürecinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi konularında kuramsal ve uygulamalı bilgiler aktarılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkin İletişim Teknikleri | Halkla İlişkiler Sayfa: 110-113 |
2 | Topluma Hizmet Uygulama Alanları | Anadolu Üniversitesi Web sitesi |
3 | Proje Kavramı ve Kapsamı | Halkla İlişkiler Sayfa: 6-8 |
4 | Projenin Yönetimi Süreci (Araştırma, Planlama, Uygulama, Ölçme ve Değerlendirme) | Halkla İlişkiler Sayfa: 101-143 |
5 | T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü’nün ve projelerinin tanıtımı, İzmir Büyükşehir Belediye projelerinin tanıtımı | https://sggm.saglik.gov.tr// https://www.izmir.bel.tr/ |
6 | Projelerin içeriğini belirlemek ve projelerini gerçekleştirmek için proje grupları oluşturmak | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
7 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
8 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
9 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
10 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
11 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
12 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar |
13 | Projelerin kontrolü | |
14 | Projelerin kontrolü | |
15 | Projelerin kontrolü | |
16 | Projelerin teslim edilmesi ve Final |
Ders Kitabı | Doç. Dr. Başok, N. ve Yrd. Doç. DEĞİRMEN C(2014), Teorikten Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri, Ankara, 5. Baskı, ISBN 978-605-133-042-6 GÖRAL R(2007),Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri 1. Baskı ISBN: 978 975 01609-0-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | COOPER K(1989), Sözsüz İletişim, ISBN: 975-399-020-0 iibf.anadolu.edu.tr Sitesi Topluma Hizmet Uygulamaları İle İlgili İçerik Bilgilendirmesi MEB ÖGDEP slaytı |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
|
Proje |
1
|
70
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
0
|
|
Proje |
1
|
52
|
52
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
92
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır |
|||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
TÜBİTAK 2209-A Proje
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencilerimiz, Tuğba ALHAN ve Duru MIZIKOĞLU’nun çalışmaları TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Desteği Programı tarafından desteklenmeye hak
In vitro Diyagnostik: Yetkinlikler ve Kariyer
SHMYO Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı kariyer etkinlikleri kapsamında, sektörün önde gelen yöneticileri "In vitro Diyagnostik: Yetkinlikler ve Kariyer" isimli söyleşi için öğrenciler
SHMYO I. Ulusal Öğrenci Kongresi
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencilerimiz, Ece Şahin, Dilan Meşinci ve Hava Akçiçek yaptıkları araştırma sonuçlarını 25-26 Mayıs 2021 tarihinde Yeni Yüzyıl Üniversitesi
Laboratuvar Eve Sığar!
COVID-19 pandemisi sebebiyle eğitimlerin uzaktan yapılmaya başlandığı süreçte, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencileri,"laboratuvar eve sığar" sloganı ile üç boyutlu laboratuvar simülasyonunda eğitime devam
Düşlerle Bilim Projesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları desteği kapsamında Düşlerle Bilim projesinde yer aldı.
TALKS WITH MANAGERS: Laboratory and In Vitro Diagnostics
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı, tıbbi tanı sektörünün önde gelen firma yöneticileri Arda TAYLAN, Berrin SİBER ve Tansel AÇIKGÖZ' ü
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ TEKNİK GEZİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğretim elemanları, öğrenciler için Dokuz Eylül Üniversitesi Merkez Laboratuvarı teknik gezisi
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ MEZUNLAR BULUŞMASI
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı Kariyer etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilen, “Mezunlar Buluşması”nda, program mezunları ile öğrenciler 24 Nisan 2019’da bir araya