Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 222 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 222
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste özel gereksinimli çocuklarda cinsel gelişimin izlenmesi ve özel gereksinimli çocuklarda cinsel sağlığı destekleme konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Cinsel kimlik gelişiminin özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Cinsel gelişim dönemlerini açıklayabilecektir.
  • Özel gereksinimli çocuklardaki cinsel gelişim süreçlerini açıklayabilecektir.
  • Cinsellikle ilgili yanlış bilgi ve inanışları ayırt edebilecektir.
  • Özel gereksinimli çocukların kendilerini koruması için yapılması gerekenleri tanımlayabilecektir.
  • Temizlik ve hijyen eğitimi esaslarını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Cinsiyetin Tanımı ve Özellikleri, Cinsel Kimlik Gelişimi, Cinsiyet Rolleri, Cinsel Gelişim Dönemleri, Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim, Bedensel Değişimler, Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar, Özel Gereksinim Çocukların Kendilerini Koruma Eğitimi, Temizlik ve Hijyen Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocukların Cinsel Kimlik Gelişimi Konusunda Ailelerin Eğitimi.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Cinsiyetin Tanımı ve Özellikleri
2 Cinsel Kimlik Gelişimi
3 Cinsiyet Rolleri
4 Cinsel Gelişim Dönemleri
5 Cinsel Gelişim Dönemleri
6 Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim
7 Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim
8 Ara Sınav
9 Bedensel Değişimler
10 Özel Gereksinim Çocukların Kendilerini Koruma Eğitimi
11 Özel Gereksinim Çocukların Kendilerini Koruma Eğitimi
12 Temizlik ve Hijyen Eğitimi
13 Temizlik ve Hijyen Eğitimi
14 Özel Gereksinimli Çocukların Cinsel Kimlik Gelişimi konusunda Ailelerin Eğitimi
15 Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar
16 Final

 

Ders Kitabı Poulain P. (2010). Cinsellik, Çocukla İletişim. Apollon Yayıncılık
Önerilen Okumalar/Materyaller Güneş A. (2013). Mahremiyet Eğitimi. Selis Kitapları\Françoise Cholette-Perusse, Çeviren: Aygören Dirim (2000). Çocuklara Cinsel Konuda Ne Söylemeli Nasıl Söylemeli, Esin Yayınevi\nSevim, J (2002 ) Anne Bu Ne? Remzi Kitabevi\n

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
80

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.