Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 221 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocuk Beslenmesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 221
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; besinler, beslenme, yeterli ve dengeli beslenme kavramlarını, besinlerin saklanması, hazırlanması, sunumu, çocuklarda gelişim dönemlerine uygun beslenme özelliklerini öğrenmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Besin tiplerini ve özelliklerini tanımlayabilecektir.
  • Yeterli ve dengeli beslenme özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Besinlerin nasıl saklanması gerektiğini tanımlayabilecektir
  • Çocuklarda besinlerin hazırlanma ve sunumunu tanımlayabilecektir.
  • Gelişim dönemlerine yönelik beslenme farklılıklarını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Beslenme İlgili Temel Kavramlar, Çocuk Beslenmesinin Önemi, Çocuklarda Beslenme Alışkanlıkları, Beslenme Zamanlarını Planlama, Beslenme ile ilgili Özel Durumu Olan Çocuklar, Besin Hazırlama, Pişirme, Saklama ve Sunumu, Çocuklara Yönelik Menü Hazırlama, Gelişim Dönemlerine Göre Beslenme.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Beslenme ile İlgili Temel Kavramlar Baysal A. Beslenme. 16. Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara. 2015 (s.9-18, 79-108, 273-382)
3 Beslenme ve Sağlık İlişkisi
4 Karbonhidratlar Baysal A. Beslenme. 16. Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara. 2015 (s.19-39)
5 Proteinler Baysal A. Beslenme. 16. Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara. 2015 (s.53-78)
6 Yağlar Baysal A. Beslenme. 16. Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara. 2015 (s.37-52)
7 Vitamin ve Mineraller Baysal A. Beslenme. 16. Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara. 2015 (s.157-193)
8 Ara Sınav
9 Gelişim Dönemlerine Göre Besin Gereksinimleri Karaağaoğlu, N., & Samur, G. E. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi, Ankara. (s.57-69)
10 Gelişim Dönemlerine Göre Besin Gereksinimleri Karaağaoğlu, N., & Samur, G. E. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi, Ankara. (s.73-84)
11 Güvenli Besin Hazırlama Karaağaoğlu, N., & Samur, G. E. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi, Ankara. (s.115-121)
12 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Beslenme ve Menü Hazırlama Karaağaoğlu, N., & Samur, G. E. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi, Ankara. (s.111-115)
13 Çocuklukta Beslenme Alışkanlıkları - Yeterli ve Dengeli Beslenmenin Önemi Karaağaoğlu, N., & Samur, G. E. Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi, Ankara. (s.111-115)
14 Çocuklarda Beslenme Sorunları Baysal A. Beslenme. 16. Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara. 2015 (s.86-100)
15 Değerlendirme
16 Final

 

Ders Kitabı

Karaağaoğlu, N., & Samur, G. E. (2017). Anne ve çocuk beslenmesi. Pegem Akademi. ISBN 978-605-364-200-8


Baysal, A. (2004). Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi. ISBN 978-975-7527-73-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

TÜRKİYE BESLENME REHBERİ (TÜBER) 2022” Sağlık Bakanlığı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı Yayın No:1031, Ankara 2022

Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması (TBSA), T.C. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü, 1132, Ankara, 2019.

Eleanor N. Whitney & Sharon R. Rolfes. 2021. Understanding Nutrition. 16th Edition. Cengage Publishing. ISBN: 978-0-357-44751-2

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
25
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
10
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
22
22
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.