Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 215 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Beden Eğitimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 215
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile okul öncesi eğitimde beden eğitiminin öneminin kavranması ve okul öncesi dönem çocuklarının yaş ve gelişim özelliklerine göre beden eğitimi ve oyun etkinliklerini planlama ve uygulamanın öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okul öncesi çocuklar için beden eğitiminin önemini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesinde çocukların yaş ve gelişim dönemlerine uygun hareket etkinliklerini planlayabilecektir
  • Bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzemeleri kullanabilecektir.
  • Okul öncesi dönem beden eğitimi etkinliklerine uygun hareketler yaptırabilecektir
  • Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hareket temelli oyun etkinliklerini planlayabilecektir.
Ders Tanımı Çocukta motor gelişimi, beden eğitiminin gelişim alanlarına katkısı, ev ve okul ortamında uygulanabilen egzersiz programları hazırlama ve uygulama konularını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve dersin tanıtımı. Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 11-15
2 Çocukların gelişiminde hareket eğitiminin önemi ve gelişim alanlarına katkısı. Çocukların hareket gelişimi ve beden eğitiminde temel kavramlar: insan hareketini anlama, temel hareket becerilerinin sınıflandırılması Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 11-15Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. S 2-8
3 Okul öncesinde çocukların yaş ve gelişim dönemlerine uygun hareket etkinliklerini planlama Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. S 9-13
4 Temel hareket becerilerinin sınıflandırılışına uygun bireysel ve grup etkinlikleri Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. S 13-20
5 Çocuklara hareket öğretilmesinde dikkat edilmesi gereken konular ve güvenlik Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 11-15
6 Antrenman oyunları (motor özellikleri geliştirici, dayanıklılık, sürat gerektiren oyunlar) Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 21-25
7 ARA SINAV
8 Antrenman oyunları (koordinasyon, kuvvet, esneklik gerektiren oyunlar) Duman, G. Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun S. 21-25
9 Bedensel etkinliklerle ilgili araç-gereç ve malzeme bilgisi ve kullanımı Sevinç, M. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun S. 187
10 Sınıf oyunları (eğitsel oyunlar, dikkat geliştirici, duyuları geliştirici, küçük kasları geliştirici oyunlar) Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 103
11 Ritmik etkinlikler ve müzikli oyunlar (rondlar) Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar S. 103
12 Araçlı oyunlar (ip, top, çember, kurdele vs.) Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları
13 Erken çocukluk döneminde beden eğitimi etkinliğinde yaptırılabilecek hareketler Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları
14 Hareket eğitimi ve oyun öğretimi ile ilgili uygulamalı etkinlik örnekleri Günsel, A.M. Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
  • Sevinç, M. (2004). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun. İstanbul. Morpa Yayınevi ISBN:975284135-1
  • Duman, G.(2015). Okul Öncesi Eğitimde Beden Eğitimi ve Oyun. Ankara. Eğiten Kitap ISBN: 978-605-9254-14-4
  • Günsel, A.M. (2011) Okul Öncesi Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Anı Yayıncılık-Ankara ISBN: 978-605-4434-38-1
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Yrd.Doç.Dr. Bilal Çoban, Öğr. Gör. Eyüp Nacar. (2010) Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel. Ankara ISBN: 978-975-591-892-1

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
3
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
5
5
Final Sınavı
1
8
8
    Toplam
85

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.