SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
CG 210 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çocuk, Bilim ve Teknoloji
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 210
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki önemini kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çocuk Bilim ve Teknoloji dersi bilimin çocuğun hayatına katkısı, etkinlikleri bilim ile bütünleştirebilme, teknolojinin çocuğun hayatındaki yeri ve çocukla teknolojiyi etkin kullanma ile ilgili becerileri içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 1, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 3-7. |
2 | Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 3, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 7-20. |
3 | Okul Öncesi Dönemde Teknoloji | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Suat Kol, Tüm Kitap |
4 | Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Önemi ve Bilim Eğitiminde Yer Alan Temel Bilimsel Alanlar | Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 7-20. |
5 | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri ve STEM Yaklaşımı | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 4-5. |
6 | Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 12, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 24-31. |
7 | Bilim Eğitiminde Proje Tabanlı Yaklaşım ve Oyun | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6-8, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 35-245. |
8 | Erken Çocukluk Eğitiminde Bilim Programları, Öğrenme Merkezleri ve Etkinlikler | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 7-14-16 |
9 | Ara Sınav | - |
10 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245. |
11 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245. |
12 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245. |
13 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245. |
14 | Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama | Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Berrin Akman vd., “Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi”, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019, (ISBN: 978-605-170-237-7). Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dr. Ayşe Oğuz Ünver, Dr. Srtaç Arabacıoğlu, Dr. Hasan Zühtü Okulu, "Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Uygulamaları", Nobel Yayıncılık, Ankara, 2020, (ISBN: 978-605-033-178-3). Dr. Erdinç Öcal, Dr. Gonca Uludağ, "Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Drama Uygulamaları", Nobel Yayıncılık, Ankara, 2022, (ISBN: 978-625-417-460-5). Suat Kol, "Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı", Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2017, (ISBN: 9786053187851). |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
6
|
2
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
10
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
|||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.